Alweer bijna weg???? - Reisverslag uit Best, Nederland van Sven Koster - WaarBenJij.nu Alweer bijna weg???? - Reisverslag uit Best, Nederland van Sven Koster - WaarBenJij.nu

Alweer bijna weg????

Door: S. Koster

Blijf op de hoogte en volg Sven

25 September 2012 | Nederland, Best

Beste dierbaren,

Ik ben nu al 3 en halve week terug uit India en krijg toch al een aantal keren wat vragen dus ik denk ik zal een soort van FAQ maken dit keer. Hieronder dus een overzicht met de vragen die ik de laatste tijd te horen krijg en daarop te antwoorden.

1. Sven je bent net terug uit India, en nu hoorde ik dat je alweer bijna weg gaat. Klopt dit?
Ja dit klopt, ik ga van 9 november t/m 30 januari op stage in Tanzania.

2. Zo dat is een lange tijd kun je dat wel combineren met je studie?
Dit is juist voor mijn studie. Mocht ik zelfs de aansluitende master hier later op willen doen dan bespraak ik mezelf een schakel jaar.

3. Maar wat ga je daar dan precies doen?
Ik ga voor het bedrijf Simgas wat testen uitvoeren op biogas installaties op twee locaties in Tanzania. Eén bij Dar Es Salaam en eentje bij Arashu (in de buurt van de Kilimanjaro). Eigenlijk zijn we dus 3 maanden met poep aan het spelen. We gaan hier mensen opleiden die de testen kunnen doen. Daarnaast gaan wij de testresultaten verwerken. Ook zullen we langs gebruikers gaan om daar wat interviews af te nemen.

4. Drie maanden is dat niet lang?
Nee drie maanden is te kort.

5. Zul je niet iedereen missen met de feestdagen?
Nee ik zit nog met 3 andere jongens waarmee ik voor Simgas werk. Daarnaast zijn er nog 14 andere mensen in Tanzania die vanuit de Tu Delft daar aan de slag gaan en we zullen die vaak genoeg bezoeken en er zijn genoeg leuke dingen te doen waardoor ik niet aan huis denk. (Denk aan zwarte pieten, safari, Zanzibar, Kilimanjaro...)

6. Waar haal je al het geld vandaan om dit te doen?
Goed sparen, en nog een tip: Geen alcohol drinken!

Hopelijk is iedereen weer een beetje bijgepraat hiermee. De voorbereidingen gaan goed en eigenlijk vertrek ik al te snel naar Tanzania en hebben we ook te weinig tijd in Tanzania. Maar we zullen doen wat we kunnen doen. Mochten mensen nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Sven

• 25 September 2012 - 17:50

Manon:

Sven! Je bent een groot voorbeeld voor me :P En het antwoord op vraag 4 is geniaal. Veel plezier en tot de volgende keer dat je teruggekomen bent van een of andere reis :}