Bijna weg - Reisverslag uit Best, Nederland van Sven Koster - WaarBenJij.nu Bijna weg - Reisverslag uit Best, Nederland van Sven Koster - WaarBenJij.nu

Bijna weg

Door: S. Koster

Blijf op de hoogte en volg Sven

07 November 2012 | Nederland, Best

Beste reisvrienden,

Zo gaat de tijd toch wel weer snel. Het lijkt voor me nog maar een paar dagen geleden dat ik terug kwam uit India en aan dit project begon met mijn fantastische project genoten. Echter ik vetrek toch echt overmorgen al naar Tanzania. De tas staat gepakt, de handbagage staat klaar. Ik heb morgen alleen nog eindpresentaties in Delft.

Nu reist alleen toch de vraag bij mensen wat ik nu precies ga doen in Tanzania. Wel dat is het volgende.
Wij lopen stage voor het bedrijf SimGas. Een bedrijf dat biogas installaties produceert en verkoopt in Tanzania. Dit bedrijf is opgericht door twee Nederlandse broers. Voor dit bedrijf gaan we de eerste 6 weken in Dar Es Salaam onderzoek doen aan de biogas installaties. Vervolgens hebben we vakantie tussen kerst en oud en nieuw. Na de vakantie gaan we nog 4 à 5 weken onderzoek doen in Arusha (dit ligt in de buurt van de Kilimanjaro). De laatste 2 weken zullen we weer terug keren naar Dar Es Salaam om ons verslag af te maken. Naast de onderzoeken gaan we ook nog klanten interviewen en heel misschien ook nog kijken of we een nieuwe markt kunnen benaderen. De markt voor restaurants en lodges.
Dit is dan puur het studiegedeelte vervolgens blijft er natuurlijk ook nog wel wat tijd over om uitstapjes te maken. We hebben hiervoor nog niks gepland en we zien daar wel hoe het gaat lopen. Wel is er het idee bij de verschillende projectgroepjes in Tanzania om kerst en/of oud en nieuw te gaan vieren op Zanzibar. In totaal zitten er ongeveer 16 studenten verspreid over Tanzania vanuit Delft. Het project wat ik doe, doe ik samen met nog 3 andere studenten (Jos, Sicco en Arthur). Drie toffe jongens waar ik een leuke tijd mee ga beleven.
In Dar Es Salaam hebben we twee, twee persoons appartementjes op de fabriek waar we zullen verblijven. In Arusha weten we nog niet waar we zullen overnachten.

Liestbeth heeft me in ieder geval al leuke tips gegeven wat we zouden kunnen doen in Arusha. Voor haar heb ik ook de paprika ribbel chips in mijn tas gestopt. Zodat ik die namens haar aan Sussie kan geven.

In ieder geval heb ik er ontzetten veel zin in om de komende 3 maanden in Tanzania te mogen wonen. Het blijft natuurlijk kort 3 maanden, we willen veel ste veel gaan doen. Echter ben ik wel gelukkig dan net terug voordat de carnaval begint. Verder wens ik iedereen hier in Nederland het allerbeste toe! En jullie zullen natuurlijk op de hoogte gehouden worden van mijn avonturen op deze blog.

Groetjes,

Sven

• 08 November 2012 - 09:06

Melanie:

Heel veel plezer Sven!
    Geniet er van en ik ben benieuwd naar je avonturen!