Eerste paar dagen - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Sven Koster - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Sven Koster - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Door: S. Koster

Blijf op de hoogte en volg Sven

13 November 2012 | Tanzania, Dar es Salaam

Karibu,

Wat een fantastische tijd heb ik nu al in Tanzania.
De reis hier naar toe vrijdag was top verlopen. Turkisch Airlines heeft nieuwe vliegtuigen gekregen in de tussentijd dus ook hier hadden we niks over te klagen. Ondertussen hebben de entertainment systemen in het vliegtuig eindelijk touch screen. In Istanbul moesten we nog even rennen voor ons vliegtuig maar vervolgens kwamen we wel een uur eerder aan in Dar Es Salaam. Echter moesten we hier wel even nog een uurtje wachten tot dat we ons visum hadden. Van volgorde hebben ze hier niet gehoord want ik leverde als één van de laatste mensen op het vliegveld mijn paspoort in en ik kreeg hem eerder terug als de rest van onze groep.
Op het vliegveld werden we netjes opgewacht door Dotto, de chauffeur van SimGas die ons naar Mirik bracht. Bij hem hebben we fijn 3 uurtjes geslapen om vervolgens om 09:00 uur op te staan en dan toch nog iets aan onze dag te hebben.

Op zaterdag zijn we na het ontbijt naar Coconut Beach gegaan en hier hebben we lekker in de zee gezwommen. Coconut Beach is een lokaal strand wat wel heel gezellig is maar niet al te schoon, tenminste toen wij er waren lag er heel veel zeewier op het strand. Jos had meteen geluk door in de zee op een zee-egel te gaan staan dus de afgelopen 3 dagen heeft die mooi iedere dag wat naalden uit zijn voet lopen trekken. Na de zee en ik die daarna nog voor Au-pair heb gespeeld want Fatsja, het zoontje van Mirik heeft mij wel gevonden, gingen we naar SimGas. Hier heeft Mirik ons alvast een kleine rondleiding gegeven. De eerste lokale simkaarten zijn ook al aangeschaft door Sicco en Arthur. Jos en ik hebben er nog geen want we zijn in totaal met alle zaken die daar moesten af worden gehandeld 3 uur binnen geweest.
We slapen niet in de appartementjes op de fabriek omdat deze nog niet klaar waren. Voorlopig slapen we in de binnenstad in een lodge (Econo Lodge).
De eerste avond hebben we goed doorgebracht bij een avondje georganiseerd door de Nederlandse Vereniging, een Belgisch bierfeest. Hier hebben we veel leuke mensen ontmoet.

De zondag zijn we 's ochtends hebben we eerst een stuk van de stad verkent en in de middag zijn we naar Kipepeo Beach gegaan. Hiervoor moesten we eerst de ferry nemen naar de andere kant. Kipepeo Beach is echt paradijselijk, een prachtig wit strand, zeer rustig en als je daar dan gaat zitten met kokosnoten is het beeld helemaal perfect. Het is wel een heel toeristisch ding, niet qua drukte maar de mensen die er zijn, zijn wel blanken. Hier hebben we ook weer de Duitsers ontmoet die gisteren op het Belgische bierfeest waren. Het was een hele relaxte dag.

Gisteren was onze eerste werkdag bij SimGas. Eerst natuurlijk een rondleiding bij het kantoor/office waar we al eerder de rondleiding hebben gehad en daarna zijn we ook naar de fabriek van SilAfrica gegaan. Het was wel heel vet om even te zien hoe die tanks gemaakt worden met het rotomolding en de grote ovens. We hebben al veel gedaan gisteren, de Gesi550 machines die we gaan testen hebben we al op het dak gehesen en deze week hopen we ze aan te sluiten.
's Avonds hebben we bij een Indiaas restaurant gezeten en daar kwamen we heel toevallig de meiden tegen van het Weave project. Zij zullen hier nog zitten tot en met donderdag dus misschien zien we ze nog wel een keer 's avonds.

Dit is even de vlugge update want ik moet nu weer verder met mijn dag. Wanneer de volgende blog komt geen idee, het zou gerust nog een tijd kunnen duren want ik kan niet echt lang steeds op internet en bellen/smsen kan ik ook nog niet omdat ik nog geen lokaal nummer heb.

Byedja

P.S: Voor Liesbeth ik hoop snel een keer bij het disability centre langs te gaan om de chips aan Sussie te geven want ze liggen nu wel heel verleidelijk op mijn kamer.

P.P.S: Check ook http://atanis.waarbenjij.nu/ voor de verslagen van een project genoot.

  • 13 November 2012 - 07:59

    Mama:

    goede morgen,
    jij bent er vandaag ook vroeg bij.
    ik zie het wel jij hebt het toch overal naar je zin.
    fijn om dat te horen maar de andere zijn die ook al ingeburgerd of moeten die nog wat langer
    wennen?
    Merk je in de stad iets van de criminaliteit of valt het daar wel mee.
    je zal wel denken dat is me moeder weer.
    maar dat hoort er ook een beetje bij,
    vandaaag ga ik met opa en oma een scootmobiel uit zoeken en oudergesprek op school.
    moregm gaat jordy weer naar huis dan wordt het hier ook wat rustiger want dit weekend zat het vol met jeugd.

    o ja glow was minder mooi dan vorig jaar maar ik heb nog een boekje en zaten best wel mooie dingen tussen.
    Hilke Jordy minoes en stefan zijn samen geweest en wij appart.

    We zijn weer een beetje bij,
    dus tot de vogende keer een genieten jullie ermaar van.

    groetjes mam en paps 9 hilken en jordy)


  • 13 November 2012 - 09:59

    Jip:

    Hadden ze ook sinas op het bierfeest?

  • 13 November 2012 - 11:45

    Tante Wilma En Ome Thom:

    Hoi Sven

    wat fijn dat het daar zo leuk en mooi is.
    ik kijk hier naar buiten en zie alleen maar miezerregen
    dan lees ik je stukje en voel me even in de zon.
    groetjes en veel plezier

  • 13 November 2012 - 14:00

    Marion Mieres:

    Hoi Sven

    Ik lees het wel weer jij houd het daar wel 3 maanden vol.
    En bevalt de laptop ook een beetje?

    Geniet er lekker van in dat verre Tanzania.

    Groetjes Jan & Marion

  • 13 November 2012 - 14:56

    Liesbeth:

    Kipepeo is zo zalig mooi! Waauw ben zo jaloers! En coco beach is ook een toppertje!
    Haha, kan ik geloven dat ze daar heel verleidelijk liggen. Maar de chips van cassava of van banaantjes zijn anders ook wel een aanrader! Doe ze vele groetjes bij CCBRT. Wel in de week gaan tussen 8 en 15u45 (Om 16u is de werkdag gedaan).

    Veel plezier daar!

  • 13 November 2012 - 17:44

    Melanie:

    Hoi Sven,

    Jij gaat daar een mooie tijd tegemoet!
    Geniet ervan en heel veel plezier!

  • 15 November 2012 - 15:16

    Moeder Van Arhur:

    Geweldig dat het zo goed gaat met jullie ,het is een leuke onder neming Gr. Daar!!!

  • 21 November 2012 - 10:22

    Petra Koster:

    Hallo Jongens,

    ik weet wel jullie hebben het druk en ik hoor van hilke ook veel strand
    ervaringen.
    maar skypen is er blijkbaar ook nog niet bij maar heb jij dan nog andere sites
    van een van de jongens dan lijkt het misschien niet zo lang te duren.

    groetjes mam

    ps ik hoop snel weer iets te horen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Reislustig persoon.

Actief sinds 15 Dec. 2011
Verslag gelezen: 828
Totaal aantal bezoekers 141936

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 13 Augustus 2015

Ghana project 2015

01 September 2014 - 01 Februari 2015

Exchange Taiwan

07 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Backpacken door een deel van de Balkan

09 November 2012 - 31 Januari 2013

Stage Tanzania

21 Juli 2012 - 01 September 2012

Zuid-Oost India

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk Uganda

18 April 2009 - 05 Mei 2009

Peru HBC

Landen bezocht: