Mikumi National Park - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van Sven Koster - WaarBenJij.nu Mikumi National Park - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van Sven Koster - WaarBenJij.nu

Mikumi National Park

Door: S. Koster

Blijf op de hoogte en volg Sven

26 November 2012 | Tanzania, Mikumi

Habari,

Afgelopen weekend zijn we naar Mikumi National Park geweest. We mochten de SimGas truck meenemen van onze baas. Dit was heel relax, dit betekende dat we vrijdag ochtend al vroeg weg konden rijden naar Mikumi. Een tocht van 280 km hebben we mooi in 6 uurtjes overbrugt. Prima te doen toch?
We konden dus mooi al om 14:30 uur het park in. Toen we aan kwamen rijden bij het park waren de eerste dieren al gespot; de olifanten, giraffe en zebra's. De rest van de dieren hadden we met onze verkenningstocht die vrijdag nog gespot met als toetje nog vlak voordat we weg gingen een leeuw.
Zaterdag heel de dag over de savanne gereden in het park. Wat is dat lekker zeg om zelf zonder gids een beetje door het park te rijden in de hoop dat je wat dieren spot. Ook deze dag hadden we geluk om een leeuwin te spotten. Het is wel heel droog momenteel hier in Mikumi, er zijn 2 waterpoelen en achterin het park is het kurk droog. Bij de dam waar we waren lag alleen nog maar een klein plasje water waar de vissen aan het spartelen waren. In vergelijking met Uganda is dit echt het savanne idee hoe je het van de Lion King kent. Bij Murchisson Falls was alles vele malen groener, dit is de "echte" savanne.
Zondag was het dan weer tijd om terug te gaan maar niet voordat we een band hadden vervangen. Net voordat we wouden vertrekken kwamen we erachter dat een band lek was. De terugweg verliep weer vrij voorspoedig, naast wat uitgebrande auto's en een gekantelde petroleum wagen kwamen we niks bijzonders tegen. In totaal zijn we 2x aangehouden door de politie. Eén keer op de heenweg, dit kostte ons 5000 TSH (€2,50) aan omkoping en op de terugweg één keer maar toen mochten we meteen weer doorrijden omdat alles in orde was.

Ik ben wel een gelukszak zeg dat ik in anderhalf jaar tijd al 3x op safari ben geweest. We zitten ook te overwegen om in Arusha op safari te gaan, ik weet nog niet of ik dat ook ga doen omdat safari's wel prijzig zijn. Het zou alleen wel heel vet zijn omdat daar ook neushoorns in het wild leven en dan heb ik wel de hele Big Five in het wild mogen zien.

Op het project loopt alles goed, onze baby's zoals ze intussen genoemd worden zijn overgestapt op het uiteindelijke dieet. Zowel de grote als de kleine installaties produceren vlambaar gas. Dit betekent dat we vanaf deze week de eerste echte resultaten zullen krijgen.
Woensdag avond staat de generale repetitie op de planning voor Sinterklaas. En verder komen onze begeleiders vrijdag langs.

Kwaheri,

Sven

• 26 November 2012 - 13:09

Ons Mam:

ik start net op het juiste moment op wat geweldig om dit al zo snel mee te mogem maken.
    als je big five nu niet meer mee maakt heb je nog een reden om nog een keer terug te gaan,
    is dat niet wat.
    wat heeft je moeder toch weer geweldige ideeen het lijkt wel of ze je weg wil hebbe.
    nee hoor dat toch niet je zusje heeft het heel zwaar met beslissingen ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
    maandag gaat je vader voor 3 dagen weg en de 4e gaan we met opa en oma voor het onderzoek naar het ziekenhuis opa doet daar heel moeilijk over maar dat komt ook wel goed.
    ik wou dat ik daar bij jou zat even ontspannen.
    prettige sinterklaas tot later.

mama

• 26 November 2012 - 13:15

Sven Koster:

Ik ben alleen qua soorten dieren nog niet verder als dat ik vorig jaar in Uganda was. In Uganda had ik al de buffel, olifant, leeuw en luipaard gespot. Dus misschien toch maar voor de neushoorn dit jaar gaan dan heb ik wel dat lijstje compleet. Ik zit wel wat ik nog wil uitgeven.

• 26 November 2012 - 17:31

Evina:

Hoi wat een belevenis!!zelf voor een ervaringsdeskundige !! Prachtige foto,s !! Evina moeder van arthur

• 26 November 2012 - 17:31

Evina:

• 29 November 2012 - 16:52

Karin Koster:

Hoi Sven

We lezen wel dat het je allemaal prima bevalt en dat je weer veel aan het ontdekken bent
    Leuk om regelmatig je reisverslagen te kunnen lezen
    Geniet van alles en heel veel groeten

De Kostertjes