Dagbeschrijving - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Sven Koster - WaarBenJij.nu Dagbeschrijving - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Sven Koster - WaarBenJij.nu

Dagbeschrijving

Door: S. Koster

Blijf op de hoogte en volg Sven

05 December 2012 | Tanzania, Dar es Salaam

Karibu,

Nu ik hier richting bijna een maand Tanzania verblijf ga, wordt het eens tijd om een doordeweekse dag te beschrijven.

We worden ergens rond 06:15 uur wakker (Lekker uitslapen dus voor mij) zodat we om 06:45 uur ons heerlijke ontbijt kunnen nuttigen. Het ontbijt is standaard watermeloen, banaan en twee stukjes toast. Na het ontbijt pakken we de dala dala naar het werk. Met geluk kunnen we zitten en met pech moeten we de rit staand rondbrengen. Aangezien de busjes niet zo groot zijn is het behoorlijk bukken als je moet staan.

Eenmaal op het werk aangekomen beginnen we met onze baby's te meten en het voedsel naar twee vrouwen te brengen die het voor ons gaan snijden. Dit doen ze voor nog geen 5000 TSH (€2,50) voor 4 uur werk. Hoezo worden bijbaantjes in Nederland slecht betaald.
Als dit gebeurd is begint het variabele deel van de dag. De ene keer is het werken aan een site (o.a. www.simgas.com/staffoffers) of de overdracht van het Research lab. Of we gaan op pad. Zo zijn Sicco en ik vandaag posters proberen op te gaan hangen bij scholen en ziekenhuizen. Ook maken we User Testimonials waarbij we bij klanten langs gaan en ze vragen stellen en veel van dit alles vastleggen door middel van foto's.
Zo'n ochtend gaat best wel snel voordat je het weet is het 13:00 uur en gaan we lunchen. Onze magen zijn hier dan flink aan toe want zoals je al gelezen hebt, hebben we niet een heel groot ontbijt.
De middag bestaat vervolgens meestal uit de systemen voeden en de laatste dingen doorspreken en afmaken met elkaar.

Rond 16:00 uur gaan we dan weer op weg naar de Dala Dala stop om een Dala Dala naar huis (ja dit is thuis) te nemen. Na onszelf opgefrist te hebben wordt er de ene keer voordat we gaan eten nog gekaart in onze lokale stamkroeg, hotel Zanzibar of we verblijven rustig op onze kamer. Gisteren zijn we bij ons voor bij een nieuwe restaurant gaan zitten en hebben we een goed potje Risk gedaan. Het was een echte titanenstrijd, na 3 en half uur was er eindelijk een overwinnaar uit de pot gekomen. Na het eten wordt er nog even gekaart of gaan we naar bed. Meestal is dit rond 22:00 uur.
Het avondprogramma is altijd weer anders. Zo gaan we bijvoorbeeld morgen naar de Sint toe om bij hem pasta te eten en alvast in de Sinterklaasstemming te komen voor zaterdag. Zaterdag gaan we namelijk op de Nederlandse Residentie zwarte pieten. Ze verwachten 100 kinderen dus dat belooft een leuke dag te worden.

Hopelijk hebben jullie nu een beetje een beeld van hoe mijn dag in Tanzania eruit ziet. Het is in ieder geval fantastisch hier en iedere dag hebben we weer nieuwe verrassingen.

Groetjes,

Sven

P.S: Mam vanavond zal ik mijn Sinterklaas cadeautje uitpakken! Alvast bedankt hiervoor.

• 05 December 2012 - 12:42

Rikie:

Sven wat is het toch fantastisch om dit zo van je te horen.
    Je hebt het helemaal naar je zin.
    Ik wens je het aller beste en veel plezier.
    Fijne sinterklaas.
    Groetjes Rikie.

Evina:

Hoi Sven weer gezellige berichten van jullie houzo onderbetaald!!! We hebben dan niets te klagen !!! Gezellige Sint met elkaar Gr. Moeder van arthur

• 05 December 2012 - 14:07

Jip:

Sven, fijne Sinterklaas vanavond tussen de Zwarte Pietjes!

• 05 December 2012 - 14:27

Mama En(papa):

goede middag,

je vader zit in oostenrijk maar komt vanavond weer thuis. opa en oma zijn naar het ziekenhuis
    geweest.daar is van allen uitgekomen maar dat hoor je nog wel an anders mail ik je nog . papa heeft jou stage verzoekn bij personeelszaken neer gelegd en ze zouden voor je kijken.
    we wensen jullie een fijne sinterklaas en laat even weten als we weer kunnen skypen.

groetjes mama

• 05 December 2012 - 18:12

Karin Koster:

Hoi Sven

Fijn te horen dat je het daar goed maakt heel veel plezier in het weekend met het sinterklaasfeestje
    100 kinderen zal een drukke bedoeling worden

Groeten van de Kosters

• 07 December 2012 - 16:03

Harry En Annie Koster:

Hoi Sven

Ik doe even typen voor opa en oma, opa zijn pc werkt niet echt mee.
    Ze vinden het leuk om jou verhalen te lezen, en wij natuurlijk ook.
    Super dat je het zo naar je zin hebt daar, jij komt nog eens ergens.
    En wat heb je van sinterklaas gekregen? Zijn wij wel benieuwd na.

Geniet nog maar lekker daar. En alvast fijnen feestdagen, wil wel weten hoe het daar wordt gevierd natuurlijk.

Groetjes Jan & Marion en natuurlijk Opa en Oma Koster

• 10 December 2012 - 12:41

Mamam:

hallo sven,
    ik wilde je een e-mail sturen maar ik krijg hem terug heb je andere e-mail adres.
    ik krijg jou sms-je van je nieuwenummer ook de hele tijd binnen al zeker 5 keer en telkens op andere dagen.weet jij hoe dat kan ik hoop niet dat het van jou beltegoed afgaat.

groetjes