De eindstreep is in zicht - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Sven Koster - WaarBenJij.nu De eindstreep is in zicht - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Sven Koster - WaarBenJij.nu

De eindstreep is in zicht

Blijf op de hoogte en volg Sven

23 Januari 2013 | Tanzania, Dar es Salaam

Goedendag lezers,

De eindstreep is in zicht. Na een periode die veel te snel is gegaan, zitten we toch echt precies volgende week in het vliegtuig terug naar Nederland.

Misschien is dit dan nog wel een goed moment om jullie te vertellen wat wij nu buiten onze fantastisch leuke weekendjes allemaal voor SimGas heb gedaan.

Vorige week hebben we een test locatie opgeleverd aan Camartec en het Tanzania Domestic Biogas Program (TDBP). Deze twee instanties gaan onderzoek doen aan de stedelijke versies van de biogas systemen van SimGas. Eerder hebben we al een test locatie opgezet bij het hoofdkantoor van SimGas in Dar es Salaam. Deze week gaan we daar kijken of de overdracht helemaal goed is verlopen en het onderzoek dus ook goed gaat.
Naast dit grote project wat de rode draad vormde van onze stage hebben we voor SimGas nog een aantal andere opdrachten uitgevoerd. Hierbij moet gedacht worden aan het uitvoeren van User testimonials (langs klanten gaan en marketing materiaal verzamelen door middel van interviews en foto's maken), website opzetten voor een marketing campagne, website opzetten voor een microfinancieringssite: www.simgasmicrofinance.com en het inschrijven voor een bepaalde wedstrijd van Siemens.

Dus deze week zal voornamelijk afronding van alle projecten zijn. En naast de afronding op het werk geldt dat natuurlijk ook voor ons leventje hier. Afgelopen weekend heb ik op een craftmarkt in Arusha mijn souvenirs gekocht. Ik heb zelfs een antieke hoed gratis gekregen van een man omdat hij een leuk gesprek met mij had gehouden, en stiekem hoopte dat ik de volgende dag iets bij hem kwam kopen maar dat heb ik niet meer gedaan. Er was namelijk één winkel met een man die zijn eigen houtbewerkingszaakje had en daar heb ik bijna al mijn souvenirs gekocht.

Aankomend weekend zullen we nog een keer op stap gaan om afscheid te nemen van alle mensen die we hier hebben leren kennen. Daarnaast moet er natuurlijk nog naar het strand gegaan worden voordat ik weer in de winter beland in Nederland.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ondanks dat ik het hier prima naar mijn zin heb en natuurlijk niet weg wil, ik het dit keer voor het eerst totaal niet erg vind om terug te gaan naar Nederland. Ik heb namelijk zin om meteen het carnavalsgebruis in te stappen en weer iedereen te zien. Natuurlijk speelt ook wel het feit mee dat waar we 3 maanden voor gewerkt hebben nu allemaal afgerond is en ik in Tanzania heb kunnen zien wat ik wou zien.

Tot over een week iedereen!

Sven

  • 23 Januari 2013 - 09:12

    Mama:

    fijn om te horen dat toch weer graag naar huis komt.
    tot ziens op schiphol

  • 23 Januari 2013 - 14:58

    Evina:

    Hoi nog een weekje voor de afsluiting,maak er wat van!!
    Sven bedankt voor je gezellige berichtgeving!!!!
    Gr. Aan jullie allemaal!!
    Moeder van arthur

  • 24 Januari 2013 - 18:23

    Melanie:

    Leuk om je verhalen gelezen te hebben Sven!
    Geniet er nog maar even van en goede reis naar huis!!

  • 25 Januari 2013 - 12:15

    Rikie:

    Bedankt voor je leuke verslagen en mooie foto's.Nog fijne dagen en een goede reis terug.We zien elkaar weer in Best.Groetjes Rikie.

  • 26 Januari 2013 - 14:38

    HARRY EN ANNY:

    HALLO SVEN
    hier nog een laatsteel berichtje van ons
    we zijn heel blij als je weer thuis bent
    we wensen jou een fijne rieis
    en thuis komst.
    groetjes harry en anny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Reislustig persoon.

Actief sinds 15 Dec. 2011
Verslag gelezen: 975
Totaal aantal bezoekers 141953

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 13 Augustus 2015

Ghana project 2015

01 September 2014 - 01 Februari 2015

Exchange Taiwan

07 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Backpacken door een deel van de Balkan

09 November 2012 - 31 Januari 2013

Stage Tanzania

21 Juli 2012 - 01 September 2012

Zuid-Oost India

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk Uganda

18 April 2009 - 05 Mei 2009

Peru HBC

Landen bezocht: