Oranje tintje - Reisverslag uit Kalampáka, Griekenland van Sven Koster - WaarBenJij.nu Oranje tintje - Reisverslag uit Kalampáka, Griekenland van Sven Koster - WaarBenJij.nu

Oranje tintje

Door: S. Koster

Blijf op de hoogte en volg Sven

10 Juli 2014 | Griekenland, Kalampáka

Calinichta,

Ik weet dat ik had verteld jullie deze reis niet lastig te vallen met updates maar als je dan toch een keer een relaxte kamer hebt met WiFi dan kan ik wel eens wat vertellen over deze reis.

Ondertussen hebben we zowel Rome als Athene gezien en zitten we momenteel in Kalambaka. Rome en Athene waren beide plaatsen waar ik al ooit geweest was dus het was voornamelijk rustig door de stad zwerven en weer van al het moois genieten. Natuurlijk de Acropolis op geweest want die had Pim nog nooit gezien.

's Avonds was natuurlijk de wedstrijd waar nu heel Nederland nog om in rouw is. Tsja waarschijnlijk speelt het weer ook wel mee, wij stapten de kroeg uit en konden alleen maar weer genieten van al het moois om ons heen. Het was in ieder geval wel een hele leuke manier van voetbal kijken. Voor het eerst heb ik ook eens de spanning van een voetbalwedstrijd kunnen voelen door al die Nederlandse supporters om ons heen, waarbij het op zo'n moment toch lijkt of je elkaar al jaren kent. Toch mooi dat dat voetbal zo'n band weet te scheppen.

Vandaag zijn we na een treinrit van 4 en half uur in Kalambaka uitgekomen. Hier slapen we in een schitterende kamer waar ik toch met mijn International Negotations skills 30% van de prijs af heb weten te krijgen. Alleen daarvoor zijn we niet naar Kalambaka te gaan om mijn ondehandelingsskills te oefenen. Bij. Kalambaka ligt namelijk Meteora. Dit is een gebied hier op de berg waar op steile stenen rotsen kloosters zijn gebouwd. Hiervan zijn er nog 6 van in een perfecte staat en nog steeds operationeel. We hebben de grootste ook echt bezocht en wat een indruk maakt dat om nog zoiets te zien. Een plek die gebouwd is in de 14e eeuw en prachtig is onderhouden en uitgebreid. De kerk die ze hier hebben is misschien van binnen niet prachtig maar wel indrukwekkend met nog al die oude relikwieën en gebruiksvoorwerpen. Na dit klooster bezocht te hebben, zijn we verder over de bergrug gelopen om te genieten van het uitzicht en de andere kloosters nog te bekijken.

Oftewel het begin van de reis is in ieder geval fantastisch. Als dit een voorboden is voor de rest van de reis, dan komt het helemaal goed.

Morgen vertrekken we naar Litochoro waar we ons op het strand zullen voorbereiden op de beklimming van Mount Olympus wat we de twee dagen erna zullen doen. Ik weet niet wanneer ik weer WiFi heb maar mocht ik dat weer ergens hebben dan beloof ik dat ik jullie weer bij zal praten.

Groetjes,

Sven (en Pim)

P.S: Vlak voor vertrek maandag heb ik ook besloten wanneer ik naar Azië zal gaan om te starten met mijn international semester. 19 augustus zal ik vertrekken om na een dagje Moskou 21 augustus aan te komen in Tokyo. Hoe het dan precies gaat verlopen weet ik niet maar vanaf 2 tot en met 19 augustus zal ik in ieder geval in Nederland zijn.

P.P.S: De foto's komen van Pim zijn telefoon dus zijn niet van bijstere kwaliteit maar geven in ieder geval een kleine impressie.

  • 10 Juli 2014 - 23:03

    Tante Wilma:

    O jongens het ziet er inderdaad prachtig uit, zeker die kloosters heel indrukwekkend. geniet maar lekker en veel plezier. groetje van Ome Thom en van mij

  • 11 Juli 2014 - 10:27

    Petra Koster:

    Zie je wel ik zei toch dat ik mee wilde. Raymond zei al dat heeft hij weer prachtig voor elkaar met zo'n reisverslag daar zou hij nooit aan gedacht hebben. Jongens wij wensen jullie nog een geweldige reis toe tot het volgende verslag!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Reislustig persoon.

Actief sinds 15 Dec. 2011
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 141885

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 13 Augustus 2015

Ghana project 2015

01 September 2014 - 01 Februari 2015

Exchange Taiwan

07 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Backpacken door een deel van de Balkan

09 November 2012 - 31 Januari 2013

Stage Tanzania

21 Juli 2012 - 01 September 2012

Zuid-Oost India

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk Uganda

18 April 2009 - 05 Mei 2009

Peru HBC

Landen bezocht: