Weekend Masaka - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Sven Koster - WaarBenJij.nu Weekend Masaka - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Sven Koster - WaarBenJij.nu

Weekend Masaka

Door: skoster

Blijf op de hoogte en volg Sven

15 December 2011 | Oeganda, Masaka

Hey iedereen!

Lekker een rustig weekendje gehad. Zoals jullie weten van de vorige blog ben ik vrijdag laat in de middag in Masaka aan te komen om daar wat te relaxen. En op weg naar Masaka zaten we in een taxi busje met 22 mensen en een kip dus dat hopen we dadelijk niet te hebben. Maar goed eerst maar eens zorgen dat we een goed taxi busje vinden.

Zaterdag had ik de Lugandese workshop en de kookworkshop. Het Lugandees begin ik al een beetje te leren. Sterker nog ik heb water die avond in de discotheek besteld op zijn Ugandees en ik zei het in 1x goed en hij moest niet laggen want Amazzi = water en Amazi = ontlasting. En met de kookworkshop, nu kan ik tenminste als ik thuis komt iedere avond Rolex (Rolledeggs) maken zodat ik niet hoef af te kikken.
Gister avond waren we op stap geweest bij de Ambiance. Dit was een zeer mooie discotheek met flink wat neonverlichting, daar kan menig discotheek in Nederland nog wat van leren. Joseph de baas van het Backpackers hostel had ons gebracht met nog een persoon. We waren met 14 die naar de disco gingen dus 7 per auto (5 achter, 2 voor en dan nog een bestuurder). Toen wij dachten dat we krap zaten moest Joseph nog als eerste vragen moeten er nog meer mensen mee want de auto zit nog niet vol... Het uitgaan was heel leuk! Joseph was ook nog meegegaan en had ons 's avonds dus ook weer terug gebracht. Naast de lekkere swingende Ugandese muziek om op te dansen was ik ook goed om als muur gebruikt te worden bij Denise en Ingrid zodat ze niet zo lastig gevallen werden door de Ugandesen. Het grappige was dan weer wel dat op t eind toen we weg gingen een man naar Denise en mij kwam die in de discotheek al de hele tijd met ons contact probeerde te zoeken en volgens ons ook heel grappig kon dansen. Alleen toen we dan toch echt vertrokken vroeg hij niet Denise's nummer maar de mijne, trek ik dus ook nog de verkeerde mensen aan... (Natuurlijk heb ik mijn nummer niet gegeven, ook al is het een Ugandees nummer en ben ik er over 3 weken vanaf.)
Vanochtend waren we fanatiek en zijn we met 14 man naar de kerkdienst hier gegaan, dus weer 7 personen per auto. Bij aankomst werden we welkom geheten door de baas daar en ergens neergezet op het eind werden we natuurlijk weer eens bedankt en weer voor van alles uitgenodigd. Hier maar niet op ingegaan omdat we nog Masaka in wouden gaan. Jammer genoeg was de kerkdienst niet veel aan maar 1x gezongen. De rest leek meer op een college. Powerpoint presentatie en mensen allemaal aantekeningen maken op notitieblokjes en in hun bijbel.
Daarna wat in Masaka geslenterd en genoten van de cultuur hier en toen nog in het Hostel wat gedoucht.

Nu ga ik dan toch echt weer naar mijn project waar ik ontzettend veel zin in heb! Dit betekent wel dat het weer een raadsel voor jullie is wanneer er een nieuw bericht komt. Dit wordt misschien donderdag en anders pas weer over een week of later.

Groetjes en Webale (dankje) voor het lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Reislustig persoon.

Actief sinds 15 Dec. 2011
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 141941

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 13 Augustus 2015

Ghana project 2015

01 September 2014 - 01 Februari 2015

Exchange Taiwan

07 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Backpacken door een deel van de Balkan

09 November 2012 - 31 Januari 2013

Stage Tanzania

21 Juli 2012 - 01 September 2012

Zuid-Oost India

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk Uganda

18 April 2009 - 05 Mei 2009

Peru HBC

Landen bezocht: