2e Week - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Sven Koster - WaarBenJij.nu 2e Week - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Sven Koster - WaarBenJij.nu

2e Week

Door: skoster

Blijf op de hoogte en volg Sven

15 December 2011 | Oeganda, Masaka

Mulye Mutya?

Weer een geweldig goede week achter de rug zoals altijd. De maandag hebben Michiel en ik o.a. stenen gemaakt voor de waterputten terwijl andere naar 2 plekken geweest waren waar ze waterputten gingen bouwen. Wat is dat vreselijk zwaar werk om die stenen te maken, gelukkig ben je met veel mensen om af te wisselen maar om die 125 stenen die we die ochtend gemaakt hebben in je eentje uit zo'n machine te krijgen is niet te doen. Natuurlijk kregen we ook daar weer allerlei bedankjes voor. Soms is het best erg hoeveel bedankjes we krijgen bij bezoeken. Deze maandagavond hebben we ook onze eerste pokeravond met Tin gehouden! Die is ook weer blij dat er eindelijk wat mannen op het project zitten. Jammer genoeg heeft er wel een vrouw gewonnen.
Ook hebben we het totaal bedrag doorgekregen wat er door onze vrijwilligers is opgehaald om te besteden aan het project. Een deel ervan gaan we besteden aan het Health Centre. Hier gaan we bankjes voor kopen zodat mensen die ziek zijn en moeten wachten niet op de grond hoeven te zitten. Het andere deel hebben we besloten om de school mee te gaan beschilderen. Vandaag zijn daar bij ons mensen aan begonnen om de wc en de baby class wit te schilderen. Verder gaan we boodschappen op de wc zetten als Wash your hands (met plaatje) enzo. En bij de baby class komt het alfabet en wat vormen met kleuren.
Bij de school heb ik op maandagmiddag ook nog gymles gegeven met Tin. Wij hebben de rek en strek oefeningen met ze gedaan en ik had Julies nog wat tips gegeven met wat voetbaloefeningen als warming-up. Verder zagen we dat er een hoop kinderen langs de kant zaten niks te doen aangezien er maar 22 kinderen tegelijk op een voetbalveld kunnen en er geen leraren op school zijn zit het overige deel aan de kant niks te doen. Dus hebben Tin en ik hun maar gymles gegeven van allerlei sprintwedstrijdjes tot tikker spelletjes. Echt heel leuk om te zien hoe blij je die kinderen kan maken met niks. Zo gaan ze bijvoorbeeld als een dolle te keer als ik wat bellen voor ze blaas, dat vinden ze zo geweldig!

Verder heb ik de kinderen ook geholpen met leren lezen en met de gehandicapte kinderen gespeeld. Ook vandaag weer home-visits gehad wat altijd leuk blijft om te zien hoe mensen nou precies leven. De laatste familie wou niet dat ik vertrok voordat ik een foto van ze gemaakt had!
Gister avond waren we ook naar de plaatselijke "bar" geweest, erg romantisch want er was zoals gewoonlijk geen stroom dus we moesten het doen met lauw drinken en een kaars als licht. Het primitieve leven is zo verkeerd nog niet!
Er is deze week ook een nieuw record gevestigd met het aantal kinderen aan 1 arm. Het stond op mijn naam met 5 kinderen aan 1 arm maar Floor heeft het gebroken met 8 kinderen aan 1 arm.
Deze week heb ik ook nog niet geleerd om Boda-Boda te rijden, ik zal dat echt eens aan Augostine gaan vragen of hij dat mij ook een keer wil leren want het is wel een heerlijk vervoersmiddel om steeds mee naar de projecten gebracht te worden.
Wel heb ik geleerd om het geraamte van een huis aan elkaar te knopen. Dus als ik in Nederland ben kan ik straks een compleet huis bouwen, want ik weet ondertussen hoe ik het geraamte maak en hoe ik de muren moet maken nu moet ik alleen nog leren hoe je het dak maakt.

Voor de mensen die nog het verschil in uitspraak willen weten tussen Amazi en Amazzi is dat Amazzi je met een wat langere a uit spreekt en iets meer nadruk legt op de z klank. Amazi spreek je korter uit.

Weraaba! (spreek je uit als Welaba)

Sven (of zoals ze me hier uitspreken: Swamp, Swan, Shine ... mijn naam is gewoon te moeilijk voor ze)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Reislustig persoon.

Actief sinds 15 Dec. 2011
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 141979

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 13 Augustus 2015

Ghana project 2015

01 September 2014 - 01 Februari 2015

Exchange Taiwan

07 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Backpacken door een deel van de Balkan

09 November 2012 - 31 Januari 2013

Stage Tanzania

21 Juli 2012 - 01 September 2012

Zuid-Oost India

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk Uganda

18 April 2009 - 05 Mei 2009

Peru HBC

Landen bezocht: