Laatste weekend Entebe - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Sven Koster - WaarBenJij.nu Laatste weekend Entebe - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Sven Koster - WaarBenJij.nu

Laatste weekend Entebe

Door: skoster

Blijf op de hoogte en volg Sven

15 December 2011 | Oeganda, Entebbe

Hallo Leuten!

Hier nog een klein berichtje voordat ik het vliegtuig in stap.
Dit weekend heb ik heel het weekend in Entebbe gezeten. Waarbij we op de vrijdag aan zijn gekomen en deze avond hebben we met onze Lwengo groep nog even gebruik gemaakt om een heerlijk afscheidsdiner te nuttigen.
De zaterdag vertrok iedereen al van mijn project dus ik vond natuurlijk wel dat ik in de steek gelaten werd. Op deze dag ben ik ook nog met Michiel naar de dierentuin geweest. Dit is natuurlijk weer een dierentuin op z'n Afrikaans. Als ik levensmoe geweest zou zijn had ik zo tussen de neushoorns kunnen staan of mijn hand in de mond van het jachtluipaard kunnen stoppen. Maar de dierentuin was verder wel leuk en de dieren hebben echt grote kooien!
Na de dierentuin heb ik een reservering gemaakt voor chimps island, wat ik de volgende dag zou doen. En daarna heb ik gerelaxd in de botanical garden. Michiel was ondertussen al terug naar de backpackers om zich klaar te maken om in het vliegtuig te stappen.
Deze avond nog uiteten geweest met Denise, Michiel, Ingrid en Anke. Deze mensen zouden ook allemaal deze zaterdag avond vertrekken dus daar moest ook nog goed op gegeten worden.
De zondag heb ik 's ochtends een beetje rondgelopen in Entebbe. Sterker nog de meeste mensen gaan dit niet geloven maar ik ben gewoon voor de tweede keer deze maand naar een kerkdienst geweest. Dit keer werd ik gelokt door de muziek en het was een zeer leuke mis met allemaal zang en dans! Geen gepreek gewoon lekker zingen en dansen!
In de middag ben ik naar Chimps Island gegaan samen met nog 10 Amerikanen en 2 Grieken. Dit was erg leuk om met zo'n speedboat naar dat eiland te gaan en daar gewoon chimpansees in hun "natuurlijke" habitat te zien. Dit eiland wordt namelijk gebruikt om gevonden chimpansees op het vliegveld of in huizen of dergelijke op te vangen. En aangezien het eiland dezelfde omgeving heeft als hun natuurlijke omgeving kunnen ze hier opgevangen worden en weer leren om in een groep te leven.
Deze avond ben ik uiteten gegaan met de nieuwe groep vrijwilligers. Dit is ook weer een fantastische groep! Na het eten zijn we nog met een hoop naar de beachparty geweest. Dit was erg leuk zo dat dansen om een kampvuur aan het water! Ik heb ook danslessen gekregen van een meid. Alleen toen de derde beginnersmove me geleerd werd ben ik maar gestopt aangezien ik dat al niet kon. Het is ook zo ongelovelijk hoe goed ze hier kunnen dansen! Daar zou menig meisje op dansles in Nederland jaloers op zijn dat ze dat nooit te leren krijgen!
En dan nog even over vandaag. Vandaag ben ik wezen mountainbiken. Lekker het buitengebied van Entebbe verkend. En toen ik deze avond de fiets ging terugbrengen naar Kim nog even met hem en zijn vriendinnen gezeten.
Nu ga ik nog lekker eten en dan me nog even opfrissen en de koffer inpakken zodat ik vanacht toch echt terug moet naar Nederland. Op de terugweg nog snel wat van Instanbul bezichtigen en dan maar weer het westerse leven in. Jammer genoeg kan dit afrikaanse leven niet eeuwig door gaan voor mij...

Weeraba

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Reislustig persoon.

Actief sinds 15 Dec. 2011
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 141956

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 13 Augustus 2015

Ghana project 2015

01 September 2014 - 01 Februari 2015

Exchange Taiwan

07 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Backpacken door een deel van de Balkan

09 November 2012 - 31 Januari 2013

Stage Tanzania

21 Juli 2012 - 01 September 2012

Zuid-Oost India

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk Uganda

18 April 2009 - 05 Mei 2009

Peru HBC

Landen bezocht: