Rondtrekken - Reisverslag uit Trichy, India van Sven Koster - WaarBenJij.nu Rondtrekken - Reisverslag uit Trichy, India van Sven Koster - WaarBenJij.nu

Rondtrekken

Blijf op de hoogte en volg Sven

28 Juli 2012 | India, Trichy

Hey iedereen,

Het rondtrekken zit er bijna op en we hebben eindelijk na de 3e poging in 4 dagen een Internet cafe gevonden om jullie bij te praten.
We begonnen de reis in Bengalure nadat we een nacht hadden gecampeerd op het vliegveld in Mumbai. In Bengalure begon ook het zwaarste gedeelte van het rondtrekken. Net nieuw in een land, alles nog fris ervaren, een nacht hebben overgeslagen en meteen 8 uur bussen naar Ooty. Gelukkig was de laatste busrit voor een groot gedeelte door een National Park waardoor we al meteen de eerste herten, apen en olifanten hebben gezien.

De tweede dag zijn we met de Toy Train naar Mettupalayam gegaan. Dit was een zeer mooie treinreis door de bergen en ook erg gezellig. Op het station kwamen we nog een Finse en een Zweedse studente tegen en dit was het gezellige reisgezelschap tot Coimbatore. Hier in India vinden ze het in ieder geval niet raar om de wilde beesten te voeren want de aapjes op een tussenstation met de Toy Train hebben genoeg chips gekregen van de mensen.

Nu komt het enige wat eigenlijk echt "mis" is gegaan tijdens ons zwerfacties. De studentes uit Zweden en Finland zouden namelijk al een nachtbus naar Cochin nemen en niet in Coimbatore blijven slapen. Omdat ons dat ook wel een goed idee leek hebben wij dat ook maar gedaan. Dus zo gezegd zo gedaan. We ontmoette al gauw een man, Prince, die een travel bus voor ons geregeld had. Alleen omdat Roel en ik goede slapers zijn en geen Indisch gebrabbel verstaan belandden we ineens plots klaps 220 km van onze bestemming. De volgende keer houden we het alleen op het openbare vervoer.
Gelukkig was er op de plek waar we belandden nog steeds de Backwaters. Dus zijn we deze dag maar naar de Backwaters gegaan. Wat een ongelofelijk mooi gebied is dat! Fijn met een moterbootje door de wateren varen, de foto's zie je wel als we weer thuis zijn.
Na deze prachtige tocht, hup met de trein toch maar naar Cochin gegaan. Lekker lokaal, standaard class, boven op de stoelen gepropt waar je eventueel zou kunnen slapen.

In Cochin hebben we eigenlijk niks meer gedaan en daar zijn we de volgende dag naar Kumuli gegaan. Een schitterende bustocht had ons naar deze plek gebracht. Tussen de bergen door met kleine watervalletjes, mooie groene jungle om ons heen en een buschauffeur waar zelfs een ervaren Oostenrijker nog bang bij wordt in de bus bij het harde rijden door de haarspeldbochten.
Kumuli was ons heel goed bevallen, we werden opgewacht door een man van het toeristen bureau die een prachtige kamer voor ons wist te regelen voor geen geld. (Voor ongeveer 7,50 euro per nacht per kamer.) Deze man heeft ook de activiteiten voor ons geregeld die we hier zouden gaan ondernemen.
Dit betekende dezelfde middag nog met de riksja naar het olifanten park. Waar we fijn olifantje hebben gereden. Wat een goede makker is dat van ons geworden die olifant. Als je eenmaal op zo'n beest eindelijk zit dan zit je behalve met wat pijn in je liesen toch behoorlijk prima op zo'n beest. (Roel blijk leniger te zijn want die had niet eens last van zijn liesen, alleen hij is te kort om helemaal om zo'n beest te kunnen met zijn benen.) Helaas is die te groot voor in de koffer.

De volgende dag stond de jeepsafari op het programma. Fijn met een koppel Hongaren op safari. Toen we het park in kwamen hadden we meteen beet. De olifanten konden van het lijstje want die waren gespot. Vervolgens waren de apen en wat vogels aan de beurt. Waarbij het daarna tijd was voor een lekker ontbijtje rijst.
Na het ontbijt op trekking tocht voor 3 uur. Dit was een schitterende tocht met onderweg een oorlog tegen de bloedzuigers. Deze beesten waren er in overvloed omdat het "regenseizoen" hier is. Dit betekende letterlijk om de 1 a 2 minuten even je schoenen schoonvegen zodat je niet werd gebeten. Gelukkig hebben wij deze oorlog gewonnen. Verder was deze toch zeer mooi, waarbij we nog wat apen zijn tegengekomen.
De middag hebben we afgesloten met een boottocht die ons naar een mooie waterval bracht waar ik heerlijk water vers rivierwater heb kunnen drinken.

Van Periyar zijn we naar Madurai gegaan. Hier hebben we niet heel veel gedaan aangezien de tempel die we wouden zien dicht was. Dus een beetje rondgelopen in market town en vervolgens weer terug voor een relax dagje.

Vandaag zijn we aangekomen in Trichy. Hier hebben we een zeer mooie tempel van buiten gezien. We zijn er niet ingeweest omdat we daarvoor moesten betalen en natuurlijk onze schoenen voor uit moesten doen en dat willen we de Indiers niet aandoen. En we hebben Rockfort gezien een mooie tempel op de berg. Roel vertelde al dat het behoorlijk droog hier moest zijn geweest de afgelopen tijd aangezien de rivier zo goed als droog stond en de vorige keer helemaal vol. Moet je nagaan dat het regenseizoen hier net een paar weken afgelopen is...

Morgen vertrekken we naar Pondicherry waar we 1 der deze dagen zullen starten op ons project. We zijn behoorlijk benieuwd naar de medevrijwilligers en het project. We hebben er in ieder geval ontzettend veel zin in.

Sorry nog voor het lange verhaal maar hopelijk hebben jullie er veel leesplezier aan.

Wist je dat:
- De engelse ondertiteling voor "Oh my god' = "Holy cow"
- Sven en Roel de kassameisjes zeer nerveus hier maken met hun charmante vertoning.
- Sven bang is voor rijst met VEEEEEEEEEEEEEEEL sambal met schoonmaakazijn smaak.
- Roel de regen hier harder vindt vallen als in Nederland.
- De mensen je heel erg graag willen helpen maar soms niet eens weten wat first bus betekent.
- De politie om 2 uur 's nachts voor je kamerdeur staat voor een algemene controle van je paspoort. En dat Sven de meest crimineelste is omdat alleen zijn paspoort gecontroleerd werd.
- Sven een slot van de badkamer deur uit de deur heeft getrokken toen die op slot zat met zijn kippenkracht.
- En dat Roel deze met zijn vakkennis weer vakkundig op een Indische manier in elkaar gezet heeft.

Groetjes,

Sven & Roel

P.S (van Sven): Pap, mam en Hilke heel veel plezier in Wenen en Berlijn.
P.S (van Roel): Pap, mam heel veel succes met de dierentuin. Allemaal nog heel veel plezier met de leuke dingen die jullie gaan doen.

• 28 Juli 2012 - 12:41

Marion:

Hoi samen
    Wat een leuk verslag van jullie reis, ik wil zeker als jullie terug zijn de foto's zien.
    Veel succes samen met het vrijwilligers werk, toppie dat jullie dat doen.

Ik hoop snel weer wat te lezen over jullie project.

Groetjes Jan& Marion

• 28 Juli 2012 - 13:37

Carly:

Hoi Sven en Roel,

Wat gaaf zeg dat je op een olifant hebt gereden!
    Zo te horen hebben jullie al heel erg veel mooie dingen gezien.

Heel veel plezier en succes met het project en ik hoop snel weer iets te lezen wat jullie daar allemaal beleven.

Groetjes Carly

• 28 Juli 2012 - 13:59

Familie Koster:

Hallo luitjes eindelijk iets van jullie gehoord wat fijn is dat.
    wij hebben vandaAG AL WAT INGEPAKT.
    HOPENLIJK HEBBEN JULLIE HET GEWELDIG NAAR JE ZIN .
    VERLIES DE WEG MAAR NIET MEER ANDERS KOMEN JULLIE NOOIT MEER THUIS.
    WE ZIJN OOK WEL BENIEUWD NAAR JULLIE FOTO'S.

GROETSJES VANM ONS ALLEMAAL

• 28 Juli 2012 - 14:46

Hallo Wereldreizigers,:

Leuk om jullie verslag te lezen, bij die trein zie ik meteen de bekende foto's van overvol beladen rijtuigen met zelfs aan de buitenkant mensen. Goed om te horen dat tot nu toe (bijna) alles naar wens gaat. Hier gaat ook alles zijn gangetje Wilma houdt een verslagje bij over de marmotjes van Roel, er is er nog steeds niet een opgegeten.
    Goede reis naar Pondicherry en we horen graag hoe het daar is !!
    Graoeten, papa en mama (Thom en Wilma)

• 30 Juli 2012 - 15:13

H.koster852@upcmail.nl:

hallo jongens
    wij zijn heel blij dat alles zo goed gaat
    het was een heel mooi verslag,voor al de bus reis
    het is heel warm geweest maar nu gaat het wel weer
    hier is alles goed
    wij wensen jullie nog heel vrrl plezier en goed uit kijken
    groetjes
    harry en annie