In Pondicherry - Reisverslag uit Pondicherry, India van Sven Koster - WaarBenJij.nu In Pondicherry - Reisverslag uit Pondicherry, India van Sven Koster - WaarBenJij.nu

In Pondicherry

Blijf op de hoogte en volg Sven

30 Juli 2012 | India, Pondicherry

Hello Dutchies,

We zijn in Pondicherry momenteel. Gisteren veilig hier aangekomen, geen problemen meer gehad met het vervoer. Zolang we het openbaar vervoer nemen gaat het allemaal perfect.
Het is lekker zweten als je hier bent. Heel de dag zo'n 35 graden waarbij het 's nachts met geluk kan afkoelen naar 25. En dan hebben we geluk volgens Rhasied want het is nu een koele periode. Het is gelukkig niet zoals in Nederland benouwd dus het is zeer goed uit te houden.

Gisteren zouden we als we in Pondicherry waren Arasu bellen en hij zou ons vervolgens ophalen. Jammer genoeg nam hij zijn telefoon niet op dus waren we zelf maar naar het Indian Volunteer Care (IVC) office gegaan. In de hoop dat daar iemand zou zijn maar ja het was natuurlijk zondag dus zijn de meeste mensen hier vrij. Dus maar weer opnieuw bellen en hij nam weer niet op, gelukkig na een uur het weer geprobeerd te hebben en voor op het stoepje te hebben gezeten nam die zijn telefoon op en kwam die ons halen.
Wij slapen momenteel op het kantoor van Prime Trust. Deze plek heeft ook 4 slaapkamers en het is heel gezellig hier. Gisteren al meteen gemaakt met Ina een Noors meisje. Zij heeft ons de supermarkt laten zien en vertelde ons dat de rest momenteel weg is om een tempel te bezoeken maar dat ze vanavond terug komen en dat ze uiteten gaan, en of we mee gingen. Natuurlijk gingen we mee!
Wat een gezellige boel is het hier! Het eten was heerlijk we hadden all you can eat grill, bij een mega chique restaurant op het dak. Omdat er tevens tempelfeesten bezig zijn konden we tijdens ons uitzicht over Pondicherry ook genieten van vuurwerk. Na het eten werd ik thuis gebracht door Jay-z op de motor.

Vandaag hadden we een soort van introductie dag. Rhasjied heeft ons 2 projecten laten zien en omdat dat wel een half uur duurde vond die dat we moe moesten zijn dus dat we maar pauze moesten houden. Zo gaat dat hier in India. Rhasjied had ons de projecten per motor laten zien en als we wouden wil hij ons wel leren motor rijden! Roel heeft dit maar meteen vriendelijk geweigerd maar mij lijkt dat wel heel leuk om te doen. Vorig jaar was het boda ritje me ook wel bevallen om zelf te doen. Het enige probleem is dat in India de straten levensgevaarlijk zijn dus we zullen nog wel zien of ik het ga leren.
Morgen krijgen we nog wat kleine beetjes informatie en wat we verder morgen zullen doen geen idee. Woensdag zullen we naar het project vertrekken en bij de nonnen gaan slapen. In de weekenden kunnen we weer terug naar Pondicherry om de andere vrijwilligers weer te zien, want jammer genoeg zullen Roel en ik maar als enige daar aan de slag gaan.
Hier in Pondy is het een gezellige Internationale mix van mensen. Er is een Noors en een Frans meisje, een Duits, Frans (oorsprong Cameroen) en een Britse jongen en nog 2 Nederlandse meisjes. Verder trekken we ook nog met een Japanse dokter op en een 2 Indische jongens die hier wonen. Dit alles geeft een hele gezellige sfeer!
Jammer genoeg zijn de Duitser, Franse, Noorse en Brit momenteel naar een meditatie centrum in Madurai waar ze voor 9 dagen zullen zitten en waar ze het heel zwaar gaan krijgen. De Brit zal daarna weer terug komen en de Duitser, Franse en Noorse trekken nog even door en komen over 19 dagen weer terug. Gelukkig om deze leegte hier te verwerken had de Franse vandaag heerlijke wentelteefjes gemaakt als avondeten! (Natuurlijk wel met rijst)

Sorry voor het rommelige verhaal. Ik hoop dat jullie er nog een beetje wijs uit worden. Het is ook al laat natuurlijk.

Wij hebben in ieder geval veel plezier en als we weer terug zijn in Pondicherry kunnen jullie weer een update verwachten omdat we hier computers met internet hebben.

Wist je dat:
- Je makkelijk met 5 mensen in een ritsja kan en dat de lokale mensen hier soms wel met zijn 10'en inzitten.

Groetjes,

Sven & Roel

P.S: http://goo.gl/maps/rvd9H Zo ziet op google maps onze eerste week er ongeveer uit.

• 30 Juli 2012 - 19:53

Mama Petra:

fijn om zo voor onze vakantie iets van jullie te horen.
    kijk maar uit met moter rijden je weet niet hoe het met verzekering zit.
    kijk maar naar die meijes in amerika dat proces is nog steed lopende.
    nog heel veel plezier.
    da jongentjes van mij

• 06 Augustus 2012 - 15:28

Mam En Pap En Het Kleine Grut:

Hallo kerels
    fijn dat het allemaal goed gaat.
    hier gaat het ook prima.
    via Ceciel en Kees hebben we 2 nieuwe kooien gekregen, maar of dat genoeg is betwijfel ik.
    We hebben de kleintjes nog niet kunnen sexen, maar ze zitten nu wel in een andere kooi.
    Pa hebben we ook meteen apart gezet, maar of dat op tijd was is de vraag, want ma heeft in
    de grote kooi weer een hele terp van zaagsel gemaakt. Hopelijk is ze niet weer zwanger, we
    wachten maar af.
    Al die kooien op elkaar is een mooi gezicht, we hebben er foto's van.

groetjes en nog veel plezier van iedereen.
    mam en pap