Dagbeschrijving - Reisverslag uit Tindivanam, India van Sven Koster - WaarBenJij.nu Dagbeschrijving - Reisverslag uit Tindivanam, India van Sven Koster - WaarBenJij.nu

Dagbeschrijving

Blijf op de hoogte en volg Sven

22 Augustus 2012 | India, Tindivanam

Kali Wannecome,

Voor de mensen die nu eens benieuwd zijn wat we op een dag doen hierbij een beschrijving van bijvoorbeeld maandag. Toen was het Ramza. Het feest van de moslims om het einde van de vastenperiode te vieren. Wat hier dus in houdt dat de scholen gesloten zijn. Normaal gesproken doen we wat schilder en kluswerk in de morgen en in de middag geef ik spoken English en Roel doet wat klussen. Na de spoken English klas gaan we meestal naar een Village.

Echter omdat het maandag Ramza was en de scholen dicht waren konden we heel de dag naar de Villages. Joseph (onze Ambulance chauffeur) had die dag een ander ritje voor de boeg dus gingen we met een Rickshaw naar de Villages. Ik dit keer naar een Village en Roel met de sister naar een andere Village.
Bij zo'n Village zingen we wat liedjes met de kinderen en verder wordt er voornamelijk veel met de kinderen gespeeld. De kinderen vinden het geweldig dat je er bent en ze zijn echt super! Natuurlijk wel heel aantastelijk want ze moeten toch even voelen of een blanke huid anders aanvoelt als hun huid.

In de middag eten we dan weer bij het Hospital en in de middag gingen we naar een andere Village. Eerst langs een ander ziekenhuis om wat spullen op te halen. Het leek of hier de engel even langs kwam want tegenover dat ziekenhuis zat een sapjesbar. Voor het eerst in India vers sap op! Wat was dat een genot! Je betaald hier 30 rupees voor een vers sapje van 400 ml met gratis re-fill. Dat houdt in nog geen 50 eurocent. We waren zo'n 2,30 euro kwijt voor 6 personen aan sap.
In de laatste village van de maandag waren echt veel kinderen! Weer veel gespeeld en gedanst. Want kinderen houden van dansen hier.

Op de terugweg bleken we nog langs een receptie te gaan. Een meisje werd hier 18 en dat wordt soms zeer groots gevierd. In dit geval werd het echt groots gevierd. Een grote zaal vol met mensen waarbij de jarige op een troon voor in de zaal zit. Cameraman erbij. Hier waren we eventjes geweest en vervolgens gingen we beneden nog eten. (Met je rechterhand natuurlijk want je bent in India). Echt bijzonder dat we eventjes zo'n feest mee mochten maken.

En na het feest zat onze dag er weer op. Dus zoals jullie wel merken maken we genoeg mee en is het super hier. Met nog wat village bezoeken, engelse lessen en Anual Day op een school waar wat kinderen uit mijn klas aan mee doen voor de boeg. Vermaken we ons nog wel prima hier de laatste paar dagen op het project!

Poituwange,

Roel en Sven

• 23 Augustus 2012 - 12:48

Harry :

hllo jongens
    fijn dat wij wat hoorden hoe het gaat met julie
    het blijkt alle maal prima te zijn.
    hier is alles goed
    jullie tijd zit er bijna op,geniet er nog maar van
    ik zou zeggen tot weder horen en tot ziens
    groetjes van harry en annie

• 23 Augustus 2012 - 17:16

Dirk:

Hey Sven,

Als ik dit zo lees vermaak jij je wel daar; ben blij dat alles goed met je gaat. Echt gaaf dat je zoveel meemaakt daar. Wat een verschil in cultuur ook, dat vieren van de 18e verjaardag bijvoorbeeld; heel anders dan hier.

Maak er wat van de laatste dagen ;)!
    Wanneer ben je eigenlijk precies terug?

Groetjes,

Dirk

• 26 Augustus 2012 - 15:33

Mama Koster:

hallo sven,

even een vraag vanaf heir weet jij waar de goede slaapzak ligt ik kan hem niet vinden
    en hilke gaat op kamp deze week matje heb ik wel.
    hopenlijkwel want die andere is nu veel te koud.
    groets je lieve mama