Laatste dag - Reisverslag uit Tindivanam, India van Sven Koster - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Tindivanam, India van Sven Koster - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Blijf op de hoogte en volg Sven

30 Augustus 2012 | India, Tindivanam

நல்ல பிற்பகல் (Wannecome/Goededag),

Nu zit het avontuur er toch echt bijna op. Dit betekent voor mij uitkijken naar een nieuw avontuur in Delft waarbij ik over twee maanden alweer naar Tanzania ga. (Wat is het leven toch goed.)

Maandag was dan toch echt de laatste ochtend in Tindivanam waarbij we afscheid genomen hebben van de zusters. Van de staff van het Centre en van mijn klasje hadden we vrijdag al afscheid van genomen. Dit werd zaterdag mooi afgesloten met een Parent's Day op de school waar de kinderen van het klasje vandaan kwamen.

Deze week in Pondicherry is behoorlijk relax. Zo zijn Roel en ik gisteren naar het strand geweest en hebben eindelijk wat souvenirs kunnen vinden. Het vrouwtje waarvan we de souvenirs hebben gekocht was zo lief. Elke keer als ik naar iets aan het kijken was of uitzoeken gaf ze aan welke haar lievelings ding was omdat ze alles zelf gemaakt had. Verder was de rust aan de kust kant ook wel een keer fijn, niet zoveel verkeer en lekkere zoute zeelucht.

Voor de rest geef ik nog 's avonds les hier op een school (Roel heeft verder geen activiteiten) samen met Tom (een Engels man). Dit is zeer leuk en de kinderen houden van ons. Echter super leuk! Ze kunnen hier ook een stuk beter Engels dan in het veel kleinere stadje waar wij zitten en helemaal zoals in de villages waar ze eigenlijk geen Engels spreken. Zo zie je maar weer het grote kwaliteits verschil in het onderwijs hier. Echter te eten hebben de kinderen hier niet. Als ik ze in de les vraag wat ze vandaag gegeten hebben dan is het meestal niet veel meer dan 1 banaan of 1 itli.
De avonden brengen we gezellig met alle vrijwilligers door hier. Dat zijn momenteel een Frans, Noors, en twee Zweedse meiden en een Engels en een Duitse jongen. Wij vermaken ons hier dus wel.

Morgen vroeg vertrekken we al vroeg naar het vliegveld, we worden om 03:00 uur 's ochtends opgehaald om naar het vliegveld in Chennai gebracht te worden. Hier vliegen we rond 09:00 uur naar Mumbai. Omdat we hier nog meer dan 12 uur hebben voordat we kunnen inchecken gaan we proberen om iets in Mumbai te gaan doen, waarschijnlijk moet dit wel lukken.

En dan zijn we uiteindelijk toch echt zaterdag ochtend weer in Europa. In Brussel om precies te zijn om hier weer onze familie te zien. Eigenlijk mogen we nog niet terugkijken maar zover het toch mag, kunnen we zeker terugkijken naar een fantastische reis.

குட்பை (Poituwerren/Tot ziens),

Sven en Roel

P.S: De plannen zijn alweer gescheiden want we vliegen niet 's ochtends maar 's middags vanuit Chennai. Waarschijnlijk gaan we in Mumbai nu dus naar het strand en niet naar het toeristische gedeelte aangezien we daar te weinig tijd voor hebben.

• 31 Augustus 2012 - 11:48

Mama Petra:

hallo leutjes vluchtschema veranderd laat het ons weten anders zitten we veel te vroeg in brussel.
    het wachten duurt dan wel heel erg lang .
    we zijn zo benieud om jullie weer te zien.
    to morgen in brussel.
    goede reis en tot ziens