Voorbereiding - Reisverslag uit Best, Nederland van Sven Koster - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Best, Nederland van Sven Koster - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: skoster

Blijf op de hoogte en volg Sven

15 December 2011 | Nederland, Best

Hallo iedereen,

Hierbij mijn eerste weblog bericht voor al mijn vrienden, familie, kennissen en alle andere geïnteresseerde die geïnteresseerd zijn om al mijn avonturen in Uganda te volgen.

Bij dit bericht wil ik even stil staan hoe mijn voorbereidingen tot nu toe gaan en probeer ik antwoord te geven op de meest gestelde vragen die tot nu toe aan mij gesteld zijn over mijn reis.

Zoals jullie allemaal wel weten, ga ik van 2 juli t/m 2 augustus naar Uganda. Ik zal dan van 4 juli t/m 29 juli vrijwilligers werk gaan doen bij het project Lwengo van Be-More. Wat ik precies zal gaan doen die 4 weken is nog niet bekend en daar zal ik ook pas achter komen op het project zelf. Wel is dit het volgende wat het project wil nastreven:
Met verschillende programma's voor kinderen en volwassenen wordt op verschillende gebieden gewerkt om armoede te bestrijden. en mensen de middelen te geven om op eigen benen te gaan staan. Van het begin - een kinderdagopvang en een basisschool, waar honderden kinderen dagelijks les krijgen - tot basisbehoeften als schoon water, voedselzekerheid, en income generating tot programma's voor bewustwording, van bijvoorbeeld hiv/aids.

Je kunt natuurlijk niet zomaar onvoorbereid naar Uganda gaan en daarom had Be-More voor ons als vrijwilligers een trainingsdag georganiseerd in Nijmegen. Deze dag vond plaats op 14 mei en hierbij hebben we naast de praktische zaken ook onze mede vrijwilligers leren kennen. Wat gaf dat een goed gevoel! Na zo'n dag ben je goed voorbereid om naar Uganda te gaan en daarnaast weet je nu ook dat je met hele gezellige mensen naar Uganda gaat en dat je genoeg leuke dingen met ze gaat beleven op het project.

Ondertussen zijn we ten opzichte van de trainingsdag een aantal weken verder en duurt het nog minder als 3 weken voordat ik naar Uganda vertrek. De inentingen zijn op zak en ook mijn lijstje met spullen die ik nog moet inslaan voordat ik vertrek wordt kleiner en kleiner. Ik kan niet beschrijven hoeveel zin ik heb om dit avontuur te gaan beleven dus daar zal ik dan maar ook niet aan beginnen.

Ik ga dus nog genoeg leuke en spannende dingen tegemoet, die ik graag met jullie deel.

Groetjes,

Sven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Reislustig persoon.

Actief sinds 15 Dec. 2011
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 141931

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 13 Augustus 2015

Ghana project 2015

01 September 2014 - 01 Februari 2015

Exchange Taiwan

07 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Backpacken door een deel van de Balkan

09 November 2012 - 31 Januari 2013

Stage Tanzania

21 Juli 2012 - 01 September 2012

Zuid-Oost India

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk Uganda

18 April 2009 - 05 Mei 2009

Peru HBC

Landen bezocht: