Exact 100 dagen weg - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sven Koster - WaarBenJij.nu Exact 100 dagen weg - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sven Koster - WaarBenJij.nu

Exact 100 dagen weg

Door: S. Koster

Blijf op de hoogte en volg Sven

27 November 2014 | Taiwan, Taipei

Nîhâo,

Wat gaat de tijd toch snel. Ik ben alweer 100 dagen weg vanuit Nederland. Dit betekent ook dat ik nu net een tijd over het cruciale punt heen ben. Men zegt namelijk dat de eerste 3 maanden in het buitenland wonen, je makkelijk afgaat omdat alles nieuw is. Echter hierna bestaat de kans dat je heimwee krijgt omdat alles dan zo normaal is. Ik moet zeggen dat ik hier gelukkig nog geen last van heb. Zowel van heimwee als dat alles normaal is. Ik voelde me vanaf dag 1 al thuis maar ik zorg er wel voor dat geen enkele week normaal is.

Maar goed ik heb al een tijdje niks meer van me laten horen en één van mijn belangrijkste hiking trips heb ik alweer twee weken achter de rug. Het weekend van 14 november heb ik namelijk samen met 6 andere studenten Jade mountain (ook wel Yushan mountain genoemd) beklommen. Dit keer niet in een berghut slapen. Nee dit keer gingen we kamperen. Oftewel dit was de eerste keer dat ik op zulke grote hoogte (3756 m) hoogte heb ik gekampeerd. Dit was wel een goede oefening alvast voor Snow Mountain, die ik met sowieso 2 andere mensen in januari ga beklimmen en misschien nog met een derde persoon. Alhoewel ik bij Snow Mountain niet ga kamperen, heb ik hierdoor wel alvast even de kou kunnen proeven. De tent opzetten in de regen en met een temperatuur van rond de 2 graden is toch niet al te comfortabel. Des te fijner is het dan ook om daarna lekker in je slaapzak te kruipen.
Al met al heeft gelukkig iedereen de top (3952m) gehaald! Het was nog even de vraag of iedereen het ging halen omdat een paar behoorlijk last van de hoogte hadden maar gelukkig heeft iedereen het gehaald! Ik ben ook behoorlijk trots op deze groep waarmee we gegaan zijn. Voor sommige was het de eerste keer en de ervaren mensen hebben de minder ervaren mensen heel goed ondersteund zodat iedereen de top kon bereiken. Zo hebben Marcus en ik bijvoorbeeld op de eerste dag een keer besloten om alvast naar de Lodge te lopen om daar onze backpacks af te gooien en vervolgens weer terug te keren naar de groep om de backpacks van twee vrouwen over te nemen. Als toetje hebben we dit weekend nog mogen afsluiten met een ontmoeten met wat wilde apen. Een top weekend dus!

Ondertussen heb ik ook al wat cijfers terug gehad. Het niveau is hier niet bepaald om over naar huis te schrijven. Ik doe niks voor mijn vakken en haal alleen maar A+'jes voor mijn individuele presentaties en A'tjes voor mijn andere onderdelen. Maar een beetje een vakantiegevoel voordat het echte afstuderen gaat beginnen is natuurlijk ook niet verkeerd. Daarnaast heb nog gezellig kunnen Skypen met de familie van Heeswijk en heb ik op een hike eindelijk bijen mogen eten. Omdat ze diep gefrituurd waren, waren ze voornamelijk knapperig met een lekker sausje en groenten om het op smaak te brengen. Het was een hele lekkere maaltijd maar ik vraag me af of het ook lekker is als je meer de natuurlijke smaak van bijen zou proeven. De volgende uitdaging heb ik in ieder geval al gezet voor mezelf en dat is het vinden van Balut in de Filipijnen. Het is namelijk een bevrucht eendenei die gekookt en gegeten wordt ongeveer als het embryotje zich voor de helft heeft ontwikkeld. Ik ben benieuwd naar de smaak hier van!

De plannen voor komende tijd is nog wat tenniscompetities, hiken, bordspel avonden en een planning maken voor de Filipijnen. 10 December vertrek ik namelijk samen met twee andere studenten voor 12 dagen naar de Filijpen. Dit beloofd weer een mooie reis te worden!

Jiaò Jèn,

Sven

  • 27 November 2014 - 13:37

    Petra Koster:

    Hè jochie waar blijven de echte spannende verhalen nu dit wissen we al groetjes

  • 27 November 2014 - 13:39

    Sven Koster:

    Ik hou je ook te goed op de hoogte. Waarschijnlijk heb je de foto's alleen nog niet gezien.

  • 27 November 2014 - 16:40

    Karin Koster:

    Hallo Sven

    Heel goed om te horen en zien(op fb) dat het zo goed met je gaat
    Je hebt al heel wat mooie tochten kunnen maken en veel nieuwe mensen ontmoet.
    Gaaf dat ook je resultaten op school zo goed zijn, en lukt het je al de taal onder de knie te krijgen?
    Wij wensen je heel veel plezier op de Filipijnen
    Geniet van je vele ervaringen
    Grt de Kosters


  • 28 November 2014 - 12:17

    Tante Wilma:

    Halo Vriendje
    gelukkig gaat alles goed met je, fijn dat je zo'n leuke tijd hebt en zo veel nieuwe ervaringen opdoet.
    De bijen leken op de foto's of dikke garnalen en het geheel zag er wel lekker uit.
    Veel plezier op de Filipijnen

    groetjes tante Wilma (en ome Thom)

  • 28 November 2014 - 12:28

    Sven Koster:

    Hey tante Karin,

    Het Chinees gaat redelijk ja. Basis gesprekken kan ik voeren, menukaarten kan ik gedeeltelijk lezen, de weg vragen, bestellen in verschillende aantallen is mogelijk en vragen op een markt wat iets kost of wat iets is lukt ook. Oftewel de basis dingen beheers ik nu wel.

    Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Reislustig persoon.

Actief sinds 15 Dec. 2011
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 141967

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 13 Augustus 2015

Ghana project 2015

01 September 2014 - 01 Februari 2015

Exchange Taiwan

07 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Backpacken door een deel van de Balkan

09 November 2012 - 31 Januari 2013

Stage Tanzania

21 Juli 2012 - 01 September 2012

Zuid-Oost India

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk Uganda

18 April 2009 - 05 Mei 2009

Peru HBC

Landen bezocht: