Het eten van slang en meer avontuur - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sven Koster - WaarBenJij.nu Het eten van slang en meer avontuur - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sven Koster - WaarBenJij.nu

Het eten van slang en meer avontuur

Door: S. Koster

Blijf op de hoogte en volg Sven

07 Oktober 2014 | Taiwan, Taipei

Nímèn Hâo,

Zo geef ik in tijden geen update en zo heb je al een week na de vorige deze update te pakken.
De tijd gaat snel hier en zeker met zo weinig colleges (ik zit 3 dagen per week op de universiteit) voelt het net aan als vakantie. Echter heb ik hier ook de tennisclub goed gevonden dus dat houdt me ook sowieso twee avonden per week bezig.
Afgelopen weekend stond voornamelijk in het teken van avontuur. De zaterdag ben ik onverwachts meegegaan met wat Exchange studenten naar Longdong. Normaal gesproken is dit DE plek in het noorden van Taiwan om te snorkelen, mits je in het seizoen gaat. En laten wij nou net buiten het seizoen zijn gegaan. Toen we aankwamen wisten we eigenlijk al dat snorkelen er niet in ging zitten. De zee was veel te woest, wat wel weer een prachtig beeld opleverd. De tocht naar de snorkelplek was schitterend, omdat je overal allerlei rotsen moest klimmen. Aangekomen bij de snorkelplek hadden we nog stiekeme hoop dat het misschien toch nog een beetje ging lukken, dus Gabi en ik gingen het water in om het even uit te proberen. Echter de zee was gewoon te wild en je was niet volledig onder controle. Gelukkig heb ik voor eventjes nog wat schitterende vissen mogen aanschouwen maar het was toch zaak om weer snel het water uit te komen.
Om de dag toch nog maar wat te vullen was ik zelf nog even verder gelopen (lees geklommen) naar de rock climbing spot van Taiwan. Inderdaad is de plek een walhalla voor mensen die van rock climbing houden. Echter niemand van ons had ervaring hierin en we hadden geen begeleiding en materiaal geregeld dus besloten we de bus maar naar Fulong beach te nemen. Omdat ik hier al eerder geweest was en ik niet zoveel zin in het strand had besloot ik maar om in mijn eentje te gaan wandelen. Er loopt namelijk een schitterende trail van Fulong naar Daxi, met onderandere de grootste rock inscriptie van Taiwan. Onderweg heb ik nog kennis gemaakt met een te aandoenlijk gezin. Vooral het jongetje van 8 die best wel wat Engels kon was echt leuk om mee te praten. Hij kon zijn Engels oefenen en ik kon mijn Chinees oefenen. Het laatste stuk van de trail was trouwens echt schitterend met een prachtig uitzicht over de zee en over het binnenland van Taiwan.
Zondag was mijn eerste georganiseerde hiking trip. Dit was echt een top dag! Allereerst gingen we naar Sandiaoling om daar de waterfall trail naar Shifen te maken. Deze trail is echt een soort van speelparadijs. De watervallen zijn schitterend, er zijn touwbruggen op de route, wat leuke ladders om te beklimmen en als afsluiten loop je over de spoorlijn naar Shifen. In Shifen hadden we tijd om wat te eten. De old street in Shifen heeft wel een leuke sfeer. Het is een smalle straat waarbij het midden de spoorlijn is. Aan alle kanten zijn mensen hun wensballon aan het maken en laten ze deze op op het spoor. Twee keer per uur komt er een trein door het dorp dus als je het fluitsignaal hoort, is het zaak om zo snel mogelijk van het spoor af te komen.
Vanuit Shifen gingen we naar Pingxi. Hier hadden we weer een prachtige trail gelopen en één crag beklommen. Pingxi staat bekend om rotsformaties die boven het bos uit torenen. Je kunt sommige rotsformatie beklimmen, en dit is niet gevaarlijk maar omdat de traptreden uitgehouwen zijn in de rots en het daardoor heel smal is en je naar beneden kunt kijken geeft dit wel een leuke tocht! Zeker de laatste crag was schitterend om te beklimmen en zeker niet weggelegd voor mensen met hoogtevrees. De dag hadden we gezellig met iedereen afgeslopen in Pingxi zelf om daar wat te eten. Hier had ik samen met Amanda een best wel lekker gefrituurde stick gegeten. Het had iets weg van een veel te lange kroket maar dan gevuld met varkenshart, kip, garnalen en een bepaalde seafood mix. Dit was best wel lekker.

Omdat ik ondertussen mijn eigen fiets heb, heb ik gisteren best wel wat door Taipei gefietst om de stad een beetje te verkennen. In de avond ben ik met 3 Franse meiden en een Taiwanese naar Snake Alley gegaan. De plek in Taiwan als je slang wilt proberen. Oftewel gisteren heerlijk slang gegeten, slangenbloed gedronken en we hadden wat shotjes Chinese medicine, bepaalde gember alcohol, het gif van de slang, het gal van de slang en nog iets van de slang maar dat ben ik alweer vergeten. Eigenlijk was slang best wel lekker, en ook het bloed was best wel lekker. De shotjes was ik iets minder fan van want dat was met alcohol en ik hou sowieso al niet van alcohol. Voor de mensen die benieuwd zijn hoe slang smaakt, het smaakt een beetje naar een combinatie van kip en vis. Echter zit er zo weinig vlees aan zulke beesten dat het eigenlijk zonde is om ze te doden om te eten.
Ik ben benieuwd wat het volgende nieuwe gerecht is wat ik ga eten. Zo weet ik dat er in Wulai een aboriginal restaurant is waar je gefrituurde bijen kunt eten. Misschien wordt dat de volgende dish dat ik ga eten.

In ieder geval weer genoeg beleefd en tot een volgende keer als ik de nieuwe update plaats!

Zài Jiàn,

Sven

  • 07 Oktober 2014 - 07:50

    Petra Koster:

    Gisteren hebben we nog geskypt maar nu zie ik de foto's het ziet er echt goed uit.nu nog meer foto's van je zelf.
    Tot de volgende keer

    Xxxx mama

  • 07 Oktober 2014 - 20:55

    Karin Koster:

    Hoi Sven

    Heel fijn dat het zo goed met je gaat en leuk dat jullie daar zoveel ondernemen.
    Jij ziet nog is wat van de wereld gaaaf

    Geniet ervan en heel veel plezier
    Groeten
    Harold,Karin en Stan

  • 10 Oktober 2014 - 11:19

    Harrie En Annie Koster:

    Hoi Sven,

    We zijn blij voor jou dat het allemaal goed gaat daar in het veree Taiwan.
    WE lezen wel dat jeveel onderneemt, is leuk om te lezen.
    Ook horen we dat je er veel nieuwe vrienden bij hebt, is heel goed.
    Geniet nog lekker daar en we horen weer snel iets van jou.

    Groetjes, Harrie en Annie en Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Reislustig persoon.

Actief sinds 15 Dec. 2011
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 141991

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 13 Augustus 2015

Ghana project 2015

01 September 2014 - 01 Februari 2015

Exchange Taiwan

07 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Backpacken door een deel van de Balkan

09 November 2012 - 31 Januari 2013

Stage Tanzania

21 Juli 2012 - 01 September 2012

Zuid-Oost India

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk Uganda

18 April 2009 - 05 Mei 2009

Peru HBC

Landen bezocht: