Eindelijk een update - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sven Koster - WaarBenJij.nu Eindelijk een update - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sven Koster - WaarBenJij.nu

Eindelijk een update

Door: S. Koster

Blijf op de hoogte en volg Sven

29 September 2014 | Taiwan, Taipei

Nì Hâo,

Als eerste moet ik toch wel mijn excuses aanbieden. Ik ben ondertussen zo gewend hier te leven en ben zo druk bezig elke dag dat ik gewoon nog geen tijd gehad heb om mijn blog bij te werken. Het is ondertussen 3 weken geleden dat ik mijn laatste update heb geplaatst en in die tijd heb ik Japan verlaten en woon ik nu voor 2,5 week ongeveer in Taipei.

De laatste dagen in Japan had ik rustig doorgebracht. Mijn eerste couchsurfing ervaring heb ik gehad en dat was me uitstekend bevallen. Ik kon zelfs een fiets lenen van die persoon waardoor ik de laatste dag door Tokyo heb gefietst en onder andere de dierentuin had bezocht.

Maar goed ondertussen zijn we in Taiwan en is het leven omgeslagen van een vakantie naar wonen in een land die als thuis aanvoelt maar ook nog steeds aanvoelt als een schitterende vakantie. Het is hier warm en dat zal tot eind oktober nog wel blijven. Overdag kan het een graad of 35 zijn en in de avond 29 en als je geluk hebt 25.

De eerste dagen toen ik aankwam heb ik doorgebracht met activiteiten met de Exchange students en de AIA buddy's. De AIA buddy's zijn Taiwanese studenten die je helpen met je verblijf in Taiwan maar ze organiseren ook leuke uitstapjes om je de stad te leren kennen. Het is ondertussen echt al een leuke vriendenclub geworden. We hebben de eerste dagen de night market, Fulong Beach, Tamshui river gezien en zijn heerlijk uiteten geweest met de traditionele hot pot. Natuurlijk moest ik de very spicy one hebben en dit was nog prima te doen, Hilke moet het alleen niet proberen die valt al om bij een druppeltje.

Mijn vakken zijn ondertussen ook gekozen, dit betekent dat ik college zal hebben op dinsdag middag, woensdag middag en avond en donderdag ochtend. Oftewel lang weekend om leuke uitstapjes te plannen. Taiwan blijkt een schitterend hiking land te zijn oftewel dat beloofd een hoop wandeltochten voor mij.

Afgelopen weekend heb ik met een Meet-Up groep (groepen met dezelfde interesse die activiteiten organiseren waar je je gewoon bij aan kunt sluiten) de omgeving rond mijn huis bekeken. Hier hebben we een goede flinke wandeling door de heuvels gemaakt en een paar mooie tempels bezocht. Waarschijnlijk ga ik deze tocht ook nog een keer organiseren voor de Exchange students zodat ze dit gebied van Taipei eens leren kennen.
Gisteren was echt een hele goede dag. Amanda had zin om te gaan hiken dus besloten we samen met Ellen om deze zondag naar Wulai te gaan om te gaan hiken. Uiteindelijk gingen we met een mannetje of 15 om lekker te gaan wandelen. Ondanks dat de locals ons adviseerde om een taxi naar de gondel te nemen en daar de waterval te bekijken had ik al gezien op de kaart die er hing dat je er ook via de berg door de bossen naar toe kon lopen. Tegen het advies van de locals, en met mijn overtuigingskracht gingen we toch deze route proberen. En wat een prachtige tocht was het. Het was een goede klim omhoog en vanaf de top leek het wel of je in het tropisch regenwoud beland was. Zo dicht begroeid, veel verschillende planten en bomen en op het eind langs een riviertje proberen terug te lopen om vervolgens te eindigen in een soort van kinderpretpark.
Dit kinderpretpark was de plek waar je normaal heen zou gaan als je de gondel zou pakken, dit kost normaal gesproken 150 NTD maar voor ons was het gratis want niemand geloofd hier dat we er lopend naar toe waren gegaan. Heel actief zijn de Taiwanese nog niet echt.
Na deze goede wandeltocht had ik me nog even opgefrist in de rivier samen met Killian, Artur en Frank en vervolgens waren we met de rest naar de hot springs gegaan. In Wulai zijn publieke hot springs naast de rivier die gratis toegankelijk zijn en waar je heerlijk kunt relaxen en kunt socializen met de lokale bevolking. Ideaal dus na een goede wandeling. Met nog de traktatie op een goede aboriginal maaltijd in Wulai hadden we deze dag perfect afgesloten.

Hopelijk heb ik jullie even vluchtig bij kunnen praten. In ieder geval heb ik het hier goed naar mijn zin! Vragen kunnen altijd gesteld worden en wanneer mijn volgende blog komt dat weet ik ook niet.

Bye Bye,

Sven

  • 29 September 2014 - 13:48

    Petra.koster:

    Wat zal iedereen hier blij mee zijn want ze beginnen al weer te vragen over je blog.
    Volgens mij lijkt het wel of iedereen je volgt zelfs gisteren met de familie reünie
    Die heel gezellig was je hebt echt wat gemist.laat weten wanneer je kan skypen ook als je met opa en oma wil skypen laat dat dan aan tante Marion weten

    Groetjes van ons allemaal pa ma en de kindertjes









    € 707
    € 707
    € 707
    € 707
    € 707
    € 712
    € 717
    € 722
    € 727
    € 732
    € 737
    € 742



  • 29 September 2014 - 14:28

    Marion Mieres:

    Hoi Sven,
    Fijn om te lezen dat jet het goed naar je zin hebt, had ook niet anders verwacht.
    Opa en oma blijven maar vragen hoe ze jou goedkoop kunnen bellen, krijg ze maar niet uitgelegd dat het via skype moet, maar wie weet lukt hij mij ooit zodat jullie kunnen skypen.

    Heel veel plezier en we zien wel weer een nieuwe verhaal van jou verschijnen.

    Groetjes,
    Jan en Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Reislustig persoon.

Actief sinds 15 Dec. 2011
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 141984

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 13 Augustus 2015

Ghana project 2015

01 September 2014 - 01 Februari 2015

Exchange Taiwan

07 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Backpacken door een deel van de Balkan

09 November 2012 - 31 Januari 2013

Stage Tanzania

21 Juli 2012 - 01 September 2012

Zuid-Oost India

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk Uganda

18 April 2009 - 05 Mei 2009

Peru HBC

Landen bezocht: