Nog maar twee dagen in Japan - Reisverslag uit Tokio, Japan van Sven Koster - WaarBenJij.nu Nog maar twee dagen in Japan - Reisverslag uit Tokio, Japan van Sven Koster - WaarBenJij.nu

Nog maar twee dagen in Japan

Door: S. Koster

Blijf op de hoogte en volg Sven

09 September 2014 | Japan, Tokio

Kawanichiwa,

Het is al een tijd geleden dat ik jullie op de hoogte heb gebracht van al mijn capriolen. Ondertussen hebben we een deel van de pelgrimsroute gelopen in Koyasan. Als je op zo'n manier een tempelcomplex bereikt na 6 uur lopen dan ziet zo'n complex er toch wel indrukwekkend uit. Zeker het mausoleum waar nog alle bedrijvigheid heerst van een tempel.
Vervolgens ben ik vanuit Osaka ook nog naar Nara geweest. Een plaats met het grootste houten gebouw ter wereld, en in deze houten tempel staat het grootste bronzen beeld ter wereld een gigantische Buddah. Maar misschien staat Nara nog wel het meeste bekend om zijn "wilde" herten die overal in het park rondlopen. Ik zeg "wild" want schuw voor mensen zijn ze absoluut niet. Aan het einde van de dag ben ik nog naar het Heijo palace complex gegaan. Een plaats waar ze het oude paleis opnieuw hebben opgebouwd. Het geluk wat ik hier had was dat er blijkbaar die avond een lichtfestival zich hier zou plaats vinden. Dus hier bleef ik natuurlijk voor. Het was echt een schitterend festival met mooie lichtobjecten en een gezellige sfeer.

Na al dit Osaka geweld ben ik snel doorgestormd naar Mt. Fuji. Bij het wachten op de bus maakte ik wel weer iets typisch Japans tegen. Ik raakte aan de praat met een man die met zijn zoon Mt. Fuji ging beklimmen. We waren nog maar net in gesprek en de vader wou meteen zijn zoon met mij op de foto hebben. Dat is wel heel opvallend in dit land, Jappaners maken echt foto's met hun mobiel van alles.
Het gebied rondom Mt. Fuji is echt fantastisch. Het is schitterend mooi en ideaal om na al die steden en tempel bezoeken een keer echt te gaan hiken en de natuur in te gaan. Hier heb ik twee dagen in de bossen en rondom de meren gelopen en natuurlijk heb ik Mt. Fuji beklommen.
Het is nu off-season dus extreem druk was het gelukkig met de klim niet. Echter betekende dit ook dat er minder bussen naar Mt. Fuji gingen. Voor het hele wandelparcours wat ik in gedachte had staat een gemiddelde tijd van 12 uur voor. Echter ik had maar 8 en half uur dus dacht ik dat ik alleen tijd zou hebben om naar boven te lopen en weer naar beneden want hier stond 9 uur voor. Echter is Mt. Fuji niet een hele moeilijke berg/vulkaan om te beklimmen en als je wel wat hoogte en klimmen gewend bent kun je in 3 en half uur al boven zijn, terwijl hier 6 uur voor gegeven staat. Hierdoor had ik gelukkig dus nog tijd over rondom de krater te lopen om echt het hoogste punt van Japan te bereiken. Rond de krater ben ik nog in contact geraakt met twee jongens uit Liechtenstein en een jongen uit de UK. Zij sliepen ook in hetzelfde hostel dus met hun ben ik naar beneden gegaan. Onderweg kwamen we nog een Japans meisje tegen die last had van de hoogste dus die hebben wij als goede gentlemen netjes naar beneden gebracht met ondersteuning.

Ondertussen zit ik alweer een aantal dagen in Tokyo. Ik heb hier nog wat leuke gebieden verkend als Tokyo Bay en Yokohama. Tevens heb ik in de cantine van het Tokyo Metropolitan Govenment Office gegeten, waar je voor zeer weinig geld op de 32ste verdieping met een fantastisch uitzicht over de stad kunt eten tussen kantoormedewerkers. Geen toerist te bekennen hier.
En gisteren ben ik nog naar DineySea gegaan. Ik ben nog nooit in DisneyLand geweest maar DisneySea is echt schitterend. De aankleding en shows zijn echt top. Het geluk is ook dat ik alleen was en sommige attracties hebben een speciale rij voor mensen die alleen zijn. Hierdoor hoef je niet te betalen voor een fastpass maar zit je wel meteen in een attractie. Hierdoor heb ik iedere attractie in het park kunnen doen, alle shows op eentje na kunnen zien en zelfs nog een aantal attracties twee keer kunnen doen. Ondanks dat dit zeker de grootste uitgave deze vakantie was, was het het wel meer dan waard. Ik heb echt een leuke dag gisteren gehad.

Vandaag verlaat ik het hostel om naar een persoon te gaan om te gaan couchsurfen. Ben benieuwd hoe dat zal zijn. In ieder geval wordt morgen echt mijn laatste dag in deze metropool. Misschien dat ik nog even naar de dierentuin ga morgen.
Ik hoop in ieder geval dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn van alles. Donderdag middag zal ik in Taipei zijn waar ik het komende half jaar zal doorbrengen. Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze gerust. En mocht je zin hebben om een keer te Skypen als ik in Taiwan zit stuur me een berichtje via Facebook ofzo en dan spreken we een keer wat af.

Matane,

Sven

  • 09 September 2014 - 08:52

    Petra:

    Dat je zoveel mensen tegenkomt met de zelfde interesses is altijd weer verbazend.
    Nu de foto's nog.heb je zin om dit weekend te Skype met mij want vrijdag had je al geloof ik met hilke afgesproken ?
    Groetjes mama en je pa

    O ja heb je zijn chats al gelezen?

  • 27 September 2014 - 17:32

    Tante Wilma En Ome Thom:

    Hallo vriendje
    wij zijn weer thuis dus kunnen we je weer volgen, kei leuk dat je zo makkelijk contacten kunt leggen.
    we wachten nu net als de rest nog op foto's.
    Onze reis was heel mooi en we hebben 3 natuurparken gezien. We hebben wel een luipaard gezien maar geen leeuwen, het was te heet en we zaten natuurlijk vast door het programma. Ook konden we niet naar walvissen gaan kijken met de boot want de zee was veel te onrustig en ze voerden dus niet uit. Nu hebben we ze alleen gezien vanuit de verte.
    Verder was de reis heel mooi.
    Groetjes van mij en ome Thom.

  • 29 September 2014 - 08:17

    Sven Koster:

    Dag tante en oom,

    Goed om te horen dat jullie zo'n goede reis hebben gehad. Jammer dat je niet heel de Big Five hebt gehad maar des te meer reden om terug te gaan. En je hebt geluk gehad want meestal is de leeuw makkelijker te spotten dan het jachtluipaard, maar natuurlijk is dit ook per park afhankelijk.
    Het klinkt in ieder geval als een hele mooie reis.

    Ik zal proberen om nu een nieuw reisverslag te plaatsen met wat foto's uit Taiwan. Voor de foto's van Japan kun je mijn Facebook account bekijken.

    Groetjes,

    Sven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Reislustig persoon.

Actief sinds 15 Dec. 2011
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 141980

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 13 Augustus 2015

Ghana project 2015

01 September 2014 - 01 Februari 2015

Exchange Taiwan

07 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Backpacken door een deel van de Balkan

09 November 2012 - 31 Januari 2013

Stage Tanzania

21 Juli 2012 - 01 September 2012

Zuid-Oost India

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk Uganda

18 April 2009 - 05 Mei 2009

Peru HBC

Landen bezocht: