Liften, Kyoto en Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Sven Koster - WaarBenJij.nu Liften, Kyoto en Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Sven Koster - WaarBenJij.nu

Liften, Kyoto en Osaka

Door: S. Koster

Blijf op de hoogte en volg Sven

29 Augustus 2014 | Japan, Osaka

Kawanishiwa,

Oké we zijn maar een paar dagen verder dus deze update hoeft niet heel lang te worden. Op zich zou dat ook moeten lukken want ik heb voornamelijk standaard toeristische attracties bezocht waar ik verder niet heel veel over hoef te vertellen.

Het belangrijkste is misschien wel dat ik in Kyoto aangekomen ben door middel van te liften. Toen ik in Tokyo nog langs de snelweg liep naar een parking area door een tip van een wildvreemde op internet dacht ik nog waar ben ik aan begonnen en waarom kon ik niet gewoon de bus nemen zoals alle andere. Maar goed toen ik eenmaal mijn eerste lift vanaf de parking area naar de service area had gescoord was er geen weg meer terug. Even voor de duidelijkheid een parking area is een ruimte langs de snelweg met alleen een wc en een restaurantje, een service area is daarentegen vele malen groter heeft veel meer te bieden en komt dus ook veel meer verkeer op af.
Vanaf deze service area had ik binnen een half uur mijn volgende lift naar de volgende service area te pakken. Hier kreeg ik ook weer vrij snel een lift naar Nagoya zo'n 200 km verderop. Gegeven door een heel aardig stel die me ook nog eten aanboden. Ze konden alleen maar Japans maar ondanks dat konden we nog wel het een en ander aan elkaar duidelijk maken. Echter hier tussen Nagoya en Toyota kwam even het moeilijkere stuk. Na 3 uur wachten, drinken te hebben gekregen van een Braziliaans stel en applaus te hebben gekregen van een schoolbus vol met kleine kinderen had ik nog steeds geen lift. Gelukkig kwam daar mijn redder in noot en bracht deze Japanse vriend mij naar de volgende service area. Tenminste dat dacht ik want uiteindelijk werd het een parking area. Dit zag er al iets meer uit als de middle of nowhere maar ondanks had ik toch binnen 5 minuten een lift door een stel jongen knapen die me wel naar de volgende service area brachten. En hier scoorde ik mijn laatste lift in 3 minuten, een knul van in de 30 die bellen belangrijker vond dan rijden zetten me netjes af in het centrum van Kyoto ondanks dat hij niet in Kyoto moest zijn! In totaal dus er ongeveer 10 uur over gedaan over ongeveer 550 km. Niet slecht voor een eerste keer vind ik en het was nog leuk om te doen ook.

Kyoto zelf is echt een mooie stad, je krijgt hier een beetje het gevoel van het oude Japan. Echter na twee dagen tempels bezoeken (waaronder natuurlijk het gouden en zilveren paviljoen), de bamboo grove bezoeken en een beetje voor de rest rondslenteren door de stad dan heb je het wel gezien. Wel moet ik nog een eervolle vermelding maken naar de Fishimi-inari taisha shrine. Dit is een berg vol met duizenden kleinere shrines. Het leverde in ieder geval een fantastische wandeling op. Verder moest ik nog een keer terugkomen naar Japan om Hiroshima te bezoeken want een Japanse dame die voorlichting geeft over zwangerschappen die ik in het hostel had leren kennen wou me wel een slaapplek geven en verder heb ik een Slowaak, Mark, ontmoet die zijn eerste verre reis aan het maken is. Hij heeft nu net twee maanden in Taiwan gezeten en reist Japan nu door op een gehuurde scooter. Misschien dat ik hem nog even ontmoet in Tokyo.

Ondertussen ben ik aangekomen in Osaka. Ik heb hier volgens mij de goedkoopste slaapplek van de stad gescoord voor maar 1000 Yen. Maar echt slecht is het niet. Je hebt een kamer/hok waar je tatami mat ligt en hier kun je slapen. Meer heb je ook niet nodig en tevens heb je gratis toegang tot de public bath. In Osaka ben ik naar het keizerlijk paleis geweest en heb ik verder wat  door de stad geslenterd. Voor het avondeten een keer een goedkoop restaurantje gescoord met heerlijke rijst met curry en kip waardoor ik een avondje geen supermarkt eten hoefde te kopen.

Morgen ga ik naar Koya mountain. Hier ga ik de pelgrimsroute lopen naar de Monastery op de berg. Men zegt dat dit een hele mooie omgeving moet zijn om te lopen dus ik ben benieuwd. Na 9 dagen in steden geleefd te hebben ben ik wel toe aan wat wandelen in de natuur dus ik heb er in ieder geval zin in.

Matane,

Sven 

  • 29 Augustus 2014 - 15:22

    Petra.koster:

    Je ziet wel ik ben er weer als eerste bij.
    Als de stad je nu al begint te vervelen hoe moet in Taiwan dan?
    Maar nu eerste de wandelroute dat zal je vast bevallen.
    Straks kom je nog als monnik terug.
    Veel plezier nog,

    Je moedertje xxxxx

  • 29 Augustus 2014 - 23:20

    Tante Toos Uit Eersel:

    Hallo Sven,
    Toevallig zag ik dat je weer op reis bent. Nu zelfs naar Japan. Ik ga je zeker weer volgen en lees met veel belangstelling je verhalen. Lennart, de zoon van Katja, heeft heel veel belangstelling voor Japan en roept altijd dat hij daar naartoe moet. Maar bij hem gaat het over een of ander gamepark in Tokio. Heel veel succes Sven en doe voorzichtig!
    Groetjes van tante Toos.

  • 30 Augustus 2014 - 18:59

    Lennart Grol:

    Hoi, ik ben de zoon van Katja Melis.

    Japan lijkt heel leuk. Was je in een arcadehal geweest? Ik vind muziek-spelletjes en ritme-games heel leuk, en ik wil een keertje ook naar Japan gaan.

  • 01 September 2014 - 11:22

    Sven Koster:

    Hoi Lenmart,

    Leuk dat je interesse hebt in Japan. Natuurlijk ben ik in een arcadehal geweest wel meerdere ondertussen. Het is namelijk 1 een plek waar je altijd een wc vindt en 2 het is soms ideale tijdvulling. Je komt er altijd Jappanners tegen die ritme games op de ziekste moeilijkheidsgraad foutloos kunnen spelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Reislustig persoon.

Actief sinds 15 Dec. 2011
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 141978

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 13 Augustus 2015

Ghana project 2015

01 September 2014 - 01 Februari 2015

Exchange Taiwan

07 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Backpacken door een deel van de Balkan

09 November 2012 - 31 Januari 2013

Stage Tanzania

21 Juli 2012 - 01 September 2012

Zuid-Oost India

02 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk Uganda

18 April 2009 - 05 Mei 2009

Peru HBC

Landen bezocht: